תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן
חברת תקליטים: Metal Blade


רשימת השירים:

01.High Velocity Impact Spatter
02.Sadistic Embodiment
03.Kill or Become
04.A Skeletal Domain
05.Headlong into Carnage
06.The Murderer's Pact
07.Funeral Cremation
08.Icepick Lobotomy
09.Vector of Cruelty
10.Bloodstained Cement
11.Asphyxiate to Resuscitate
12.Hollowed Bodies


ציון:

08/04/2015
Cannibal corpse - A Skeletal Domain
מאת: אלעד מיאסניקוב


אחד ההרכבים היציבים והוותיקים יותר בז'אנר ה Old school death metal יצא בסוף 2014 עם אלבום חדש. שנתיים בלבד אחרי צאת Torture הם מפגיזים שוב עם A Skeletal Domain. האלבום יצא ב Metal blade ועבר תחת ידיו של Mark lewis שעבד עם אין ספור להקות דת', ת'ראש וקור למיניהם. חשוב לציין שגם לאלבום זה עיצב את העטיפהVince locke, שעובד עימם כמעט מתחילת הדרך. הפעם העטיפה יותר קודרת, פחות graphic gore – משהו שראוי לציון בהשוואה לאלבומים הקודמים, בהם העטיפות שיקפו את תוכן השירים ואת הליריקה.

באלבום 12 שירים קצרים יחסית באורכם וכרגיל נוגעים בהיבטים שונים של מוות: האופן, הדרך, מה שבא אחרי, קצת כאבים תוך כדי וגם אחרי.

הלהקה מצליחה, גם אחרי 27 שנים(!!) של פעילות להישאר רלוונטיים ולשמר את הדרך שהחלו אי שם ב 1988 וזאת עדיין אחרי אין ספור אלבומים שיוצאים בממוצע פעם בשנתיים. מי שלא מכיר (שיעמוד בפינה ויעשה לעצמו תהליך כירורגי קצר וינתק לעצמו את הקשר שבין האונות הקדמיות במוח) ולא הבין, הלהקה עושה דת' או כפי שהמהדרין יגדירו זאת – death gore או Gore metal או משהו בסגנון. הליריקה (כמו העטיפות) נוטפת דם, מוגלה, אוגרת בתוכה איברים, חלקי גופות, כלי עינויים ושאר דברים חדים, משוננים וחלודים. המוסיקה: טוב, זה כבר ברור ולא צריך להסביר. היכולת להוציא כמות כזו של חומר ובז'אנר שכזה אומרת שלמישהו שם יש הפרעה רצינית והוא עלול להפוך לרוצח סידרתי. טוב, לא מדובר במישהו אחד, כי כל חברי הלהקה מעורבים באופן פעיל בכתיבת המוסיקה והליריקה.

אין ספק שלחברי הלהקה מוחות פורים שעובדים ללא הפסקה. האלבום עמוס בריפים מורכבים, סולואים מנסרים ועבודת תיפוף שעפה לכל עבר. כהדיוט, לא אחד שעוסק במוסיקה, יכולת זו הינה יוצאת דופן לטעמי שכן מדובר בסגנון בעייתי לחידוש, בעייתי לשמור על רמת עניין וקשב אצל המאזין ועדיין מדובר באלבום מודרני מבחינת הביצוע והסאונד אבל אלבום שלחלוטין נמצא על אותו קו אותו החלו לפני כמעט 30 שנה, בשונה מלהקות רבות שהחלו באותה תקופה ונשארו פעילים. הרושם שאני מקבל בשנים האחרונות, אותן להקות מנסות להדביק את הקצב ולהישאר רלוונטיות ע"י שימוש באלמנטים שונים, מודרניים יותר. מה שגורם לנו, לכותבים, להשוות אלבום חדש לאלבום קלאסי מתחילת שנות ה 90 ולהתבכיין על כך שהלהקה כבר לא מה שהייתה וכדומה. אבל פה – אין מה להתבכיין. את הבכיינים והמבקרים צריך לשחוט לאט לאט, להמיס בחומצה ואז להשתין לשלולית שנשארה מהם, כן – הייתי חייב.

אז מה יש לנו כאן, בקצרה? שיר שעוסק בערימת חלקי 13 גופות, רוצח שהורג את קורבנותיו במטרה להחיותם, עולם שטוף זומבים, יש אפילו קטע שעוסק בקורבן שמצליח להתגבר על התוקף שלו ומפציץ אותו במכות עד שהוא "מנטרל" אותו, עוד רופא הזוי שמשתמש בשיטות ריפוי הלקוחות מימי הביניים, רצח המוני בעת טקס אשכבה ועוד כל מיני רעיונות הזויים ואלימים נוטפי דם. קשה להפריד בין הליריקה הזו למוסיקה שמגיעה עימה. אין ספק שהלהקה עברה תהליך במרוצת השנים שהביא את הנגנים לשימוש בריפים יותר מורכבים, סולואים מלודיים ועבודת תיפוף הרבה יותר אגרסיבית. כל זה כמובן נתמך בסאונד חד שמבליט היטב את כל המרכיבים: הבס, התיפוף, הגיטרות וכמובן את הסולן. עם כל ההערצה שלי וההערכה שלי למטאל של שנות ה 80 ותחילת ה 90, הסאונד המודרני פשוט משלים את ההאזנה לאלבום מסוג זה והופך אותה למושלמת. לטעמי (חבל שלא ציינתי את זה בסיכום השנה) זהו אחד האלבומים היותר טובים של 2014.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[17/05/2024]
Nailien Invasion - השקת אלבום
[06/04] Metal Carnival
[27/04] Prowlers - Warfare
[29/04] Break the cycle
[23/05] Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::