תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן
חברת תקליטים: הוצאה עצמית


רשימת השירים:

01. Infectious
02. Turncoat
03. Lost
04. Obituary
05. Drilling In

17/02/2016
Halidom - Purity Corrupts
מאת: דני ארם


Halidom קמה לפני כשנתיים וחצי וזהו האיפי הראשון שלה. הלהקה מונה ארבעה חברים: אלעד (גיטרה), אנדרי (בס) איתי (שירה) וגלעד (תופים) שמחליף את ניב שהקליט את האי פי עם הלהקה. הלהקה, לפי הגדרתה,שואבת השראה מסגנונות הגרוב דג׳נט והדת׳ המלודי. וקל לשמוע את השפעותיהן של Lamb of God, Pantera מצד אחד ושל להקות דת׳ יותר מסורתיות.

כבר בשיר הראשון Infectious הגרוב סטייל Lamb of God בולט. אני גם שומע הרבה השפעות של ת׳ראש, לפחות בגיטרות, אבל כשמדובר בגרוב זה לא מפתיע כיוון שיש הרבה קשר בין הסגנונות. הקולות מאוד מגוונים ונעים מגראול נמוך ועד סקרימינג גבוה אבל גם יש משחק בטווח שבין האחד לשני שזה נחמד מאוד, ומוסיף לדינמיקה של השירים. מה שכן, לי לפחות פחות מתאים השרייקינג בסגנון בלאק על הליווי הגרובי. אבל אולי כי אני לא חובב שרייקינג גדול. מתישהו בשיר נכנסת, ואני חייב לציין שמפתיעה, שירה ״נקייה״ שהוסיפה הרבה. הייתי שמח לשמוע יותר ממנה.

ב- Turncoat, יש לי וייב מאוד פנתרה\ת'ראש בשיר וזה משהו שיצוץ מידי פעם לאורך האי פי באלמנטים שונים. לא יודע אם זה ישירות מפנתרה או ירושה מדרגה שנייה, אבל בכל מקרה זה נעשה טוב.

השיר שלישי, Lost, זה השיר הכי כבד עד עכשיו. אין הרבה מלודיה בגיטרות והרבה קפיצות בין הצרחות לגראולים. מרגיש יותר שיר דת׳ מטאל מאשר הכיוון הגרובי של שאר השירים באי פי. הפרייזינג של הקולות והשימוש המסיבי בצרחות גבוהות בהחלט דוחפים את השיר לכיוון הדת'.

Obituary זה השיר האהוב עליי ב- EP מייצר אוירה אפלה והכל מתחבר בו. השינויים בסגנון השירה משתלבים עם השינויים בשיר בצורה הטובה ביותר. בשיר הזה, יותר מבכל מקום אחר ב- EP, אפשר לשמוע את ההשפעה של גוז׳ירה על הלהקה. בין אם זה בריף המלודי היסטרי או במקצב התופים המעניין.

Drilling In שסוגר את האי פי, קצר וחורך. מהיר ומלא אנרגיה. העובדה שהלהקה מצליחה להשמע כבד וטוב גם בשירים איטיים וגם במהירים הוא נהדר ועוזר לחווית האזנה מגוונת.

הגיטרות ב- EP עושת עבודה מעולה. הריפים בהחלט שואבים השראה מהגדולים בז׳אנר אבל בנויים היטב ונותנים את החשק להזיז את הראש כשצריך או מספקים ליווי יותר אווירתי ואפילו מלודי בחלקים אחרים. מידי פעם אפשר לשמוע טאצ'ים יצירתיים כמו הליין וואה בשיר הראשון שנותנים גוון מעניין לשיר. גם חיבבתי מאוד את סגנון הסולואים, שלא נגרר לשרדינג רגיל ונדוש.

ציון לטובה מגיע לזה שאני אשכרה שומע את הבס באי פי, וזה מאוד מבורך. יש לו אחלה סאונד שמבדיל אותו יפה מהגיטרות והוא מצליח לעשות את העבודה החשובה של לקשר יפה בין התופים לגיטרות עם תפקידים יפים. כשהגיטרה יוצאת לסולו הוא נשאר לבד עם התופים בלי גיטרות ליווי (מאוד פנתרה), וזה נשמע טוב מאוד. התיפוף מהנה גם הוא. מאוד קפיצי ועוצמתי, כראוי לסגנון, עם עבודת רגליים חזקה והוא משלים יפה את מעברי הריפים הרבים ומייצר עניין.

דבר אחד אציין לחובה שיש הבדלים בסאונד ובהפקה בין חלק מהשירים, זה נשמע שהוקלטו ונערכו בזמן ומקום אחר. שומעים הבדלים בווליום וגם הסאונד נשמע קצת אחר. בעיני לפחות, אם כבר משקיעים בהוצאה, לכו עד הסוף ותדאגו שההפקה אחידה לכל האורך.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[14/03/2024]
Structural - "Decrowned" release show
[30/03] Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::