תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן


רשימת השירים:

01.XXI Century Imperial Crusade
02.Cast the First Stone
03.Burning Bright
04.Iron Fist
05.The Chains of Misdeed
06.Horn Of Flies
07.Shroud Of Ashes
08.Wall Of Cohorts
09.Damnatio Memoriae


ציון:

23/03/2017
Hour Of Penance - Cast The First Stone
מאת: יותם Defiler


ברוכים הבאים לרומא, איטליה. איפה שאימפריות התחילו ונפלו, איפה שהפאשיזם עף על עצמו על כנפיים מפלדה לפני 80 שנה ואיפה שאנחנו עוצרים בביקור ה-Death Metal שלנו עם Hour Of Penance. הכנופיה האיטלקית נותנת בראש מ-1999 עם אלבום בכורה מ-2003 ותמיד ידעה איך להשחיל לנו מנת Death Metal חסרת מנוחה וחסרת פשרות עוד מהתקופה שלהם בבקו"ם. אז האם Cast The First Stone, אלבומה החדש והשביעי של המשלחת האיטלקית נותן בשורה חדשה לעולם ה-Death Metal ששווה לכתוב עליו הביתה?
וובכן, כן ולא.

אין פה שום דבר חדש שלא שמענו מ-Krisiun או מ-Nile לפני עשור כבר, ומי שזה הביקור הראשון שלו אצל Hour Of Penance לא יופתע מהמוסיקה. מה שכן מפתיע זה שגם באלבומם השביעי החבורה הזו היא חסרת מעצורים בכל דבר. קשה להגדיר במדויק את Hour Of Penance כ-Technical Death Metal כי הם רחוקים מאד מהכאוס המופרע של Gorod או של Cryptopsy. הם גם לא בדיוק עד כדי כך כבדים עד כדי "מה לכל הרוחות אני שומע, אל תגיד לי שזה בן אדם מפיק הקולות האלה מהפה שלו" כמו Guttural Slug או Viscera Trail שלנו. זה איפשהו עומד במקום נוח לצד Suffocation ו-Deeds Of Flesh. כבד אחושרמוטה, אבל אוזן מיומנת יכולה להתרגל בשנייה.

האלבום הזה סוער ממש, לוחמני, מכסח וממש אנטי-דתי - ברמה של מסר אתאיסטי צורב ובלתי מתפשר שלועג לדת כממסד רקוב. תאמינו להם - הם מרומא, מי כמוהם יודעים מה זו דת רקובה. להבדיל מ-Regicide והאלבומים אשר נחשבים אהודים של הלהקה, Sedition הנהדר ו-Paradogma המפחיד - הלהקה הורידה הילוך מכל מה שהוא ממש טכני. אין פה השתוללות סטייל Dying Fetus או Origin, רק מתכת בוערת של שנאה כבדה. לעתים משתחלת לה איזו מלודיה כמו בשיר הנושא, אבל בעיקרון - Cast The First Stone הוא אלבום ה-Brutal Death Metal שישמש לי כדוגמה לאיך עושים את זה ב-2017 בלי להתקע עם סאונד של Deathcore (למרות שיש כמה קריצות למודרנה הזו) ובלי להישמע משמימים, מעיקים או לא יודעים מתי להפסיק.

המלחמה המוסיקלית הזו מתחילה עם XXI Century Imperial Crusade, שפוצח איך לא בתיאטרליות שמתאימה ללהקה האחות של אלו - Fleshgod Apocalypse אבל מסתערת קדימה ללא עוררין על המאזין. למרות הפתיח המלודרמטי, המפלצות הכבדות מגיעות ישר אחרי השיר המוחץ הראשון, שדן בהתנגשות הבלתי נמנעת בין אירופה והאיסלאם הקיצוני, התעוררות הראדיקליות משני הצדדים, ונקודת הרתיחה המתקרבת. שיר הנושא היותר מלודי מעט סוחב על עצמו מעט מטענים של Behemoth ו-Morbid Angel שהוא משתחרר לו שם הכעס העצום של הגראולים מוצא פיו של הסולן / גיטריסט Paulo Pieri, אבל עם קורטוב של מלודיה מספקת כדי לשמור את הראש מעל מי הרותחין ולהפנים לאט לאט מה הולך פה מבחינה מוסיקלית. Burning Bright מסנוור עוד יותר במהלומות ברוטאליות בזו אחר זו, אבל בתור אחד השירים החזקים ביותר של האלבום - הקצב המסחרר שהמתופף הטרי בהרכב, Davide Billia שומר על הקצב, זה פשוט תענוג לאוזניים. האיש הוא דוגמה ומופת בעולם של טריגרים ומכונות תופים לאיך להחזיק על עמדת התופים בבלאסט-ביטס בלי סוף. המעברים שלו לא משהו מטורף - אבל הוא יודע לתופף ללא עייפות וללא סימנים של רגיעה כלל וכלל. השיר העוקב, Iron Fist פשוט מנצח את הכול - עם זה דרך המלודיות של הגיטרות באמצעו של השיר או עם זה הריף גרוב מפלצת שמגיע בסופו.

היתרון הגדול ביותר של האלבום הזה, הוא שהוא קצר. פחות מ-35 דקות וכל הסיפור הזה נגמר לפני שהספקת לתהות אם מאסת או שאתה רוצה עוד. אין פה אף שיר שארוך יותר מ-4 וחצי דקות, ולמעשה רוב השירים מגיעים לאורך של 3 וחצי פחות או יותר, מה שמשאיר את המסר של הז'אנר מרענן, לא בלתי נסבל באריכות, וקולע - הכי חשוב קולע. כאשר אתה מספיק להתגעגע לריפים שריחפו לך בראש מהשיר הקודם ובזמן שאתה תוהה על קנקנם מגיע לך מצבור חדש של ריפים כאלה מהשיר הבא, ועד שתנסה לחשוב מה יותר טוב, זה או קודמו, יגיע אחד נוסף - אתה יודע שאתה מצאת נחלה ואתה בטמפו הנכון.

האם האלבום הזה יותר טוב מ-Regicide? טוב זה כבר כמעט לא שאלה של טעם. Brutal Death Metal טוב צריך לענות על כמה קטגוריות, וכמעט כל אלבומיהם של Hour Of Penance עונים על ההגדרה הזו. האלבום צריך להיות כבד, ענייני, לא משעמם בשום אופן, עקבי וקולע. ל-Hour Of Penance יש 7 אלבומים כאלה באמתחתם, עכשיו לבקש מהם להתחיל לבחור מה הכי טוב מכולם זה קצת מבאס. ההפקה יותר דחוסה ויותר כואבת ב-Cast The First Stone אבל לא משהו שלא הייתם מצפים באופן חד משמעי מלהקה בסגנון, ואחרי שהתרגלנו לכך שלא תהנה פה צרחות גבוהות אלא רק נהמות נמוכות, שהמהירות תגיע למאד-מאד מהר אבל לא הכי מהר שאפשר לדמיין, ושלא יהיו פה שיגועים וסוויפים שלא ניתן לשחזר בהופעה חיה אלא עבודת גיטרות מהמנה ומוצלחת - אפשר לסכם את Hour Of Penance כלהקה שוידעת מה היא עושה, מודעת לגבולות שלה, ולא מתביישת לדגור עליהם ולדחוף את עצמה לגבול הזה, אבל לא מעזה לצאת ממנו החוצה.

להוציא את Shroud Of Ashes שנשאר עוד ממנו בראש בזכות עבודת גיטרה משכנעת, רוב השירים אחרי החצי הראשון של האלבום הינם טובים אבל לא טובים כמו ההתחלה שלו - ונראה שלא צריך יותר מדי כדי ליצור אלבום Brutal Death Metal מוצלח וללא התנצלויות. למי שחסר לו קצת מנה של Brutal Death אבל נמאס לו שרוב הגדולות בז'אנר או פוזלות החוצה ממנו או פשוט לא עושות את העבודה, Hour Of Penance עושים בדיוק את זה. הם עושים עבודה מעולה כלהקה מן השורה, בלי לחרוג ולככב יותר מדי אבל בכיף להיחשב כמצטיינים של הכיתה שלהם, אי שם ברומא. מומלץ בחום לחובבי הז'אנר ולאמיצים אחרים.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[14/03/2024]
Structural - "Decrowned" release show
[30/03] Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::