תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן


רשימת השירים:

1. Exuvia
2. Surtur Barbaar Maritime
3. Maere (On a Stillbirth's Tomb)
4. The Pythia's Pale Wolves
5. Towards Malakia
6. Takitum Tootem! (Trance)


ציון:

07/06/2017
The Ruins of Beverast – Exuvia
מאת: ראובן שליט


פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש שהוא פרויקט מטאל ומתחיל לנגן ולייצור. עד כמה פתאומי זה היה בשביל אלכסנדר וון מיילנוואלד הגרמני?! כנראה שלא כל כך בהתחשב בקילומטרז' הלא מבוטל שלו בהרכבי אקסטרים-מטאל אחרים ובמיוחד ב-Nagelfar הוותיקה (לא להתבלבל עם Naglfarהשבדית) ובקהילת ה-WÒD-VÁN הגרמנית.

רגע לפני שנמשיך, כאן המקום להתנצל בפני האיש על המיתרים העבים באדלום, בעליהן הגאה לשעבר של הראסטות זכרן לברכה, המאסטר שף וחובב הפיונרל-דום שלנו מתן קידר - על שלקחתי ממנו סקירה שבאופן טבעי התאימה יותר לתחומו, וכן, דום ובמיוחד האקסטרים-דום הוא בהחלט ז'אנר לא קל לקלישאת טרמולו ובלאסט ביטים כמוני. אם ניקח כדוגמה את אלבום הפיונרל-דום היחידי שהתחברתי אליו בשנים האחרונות, היה זה The Boats of the "Glen Carrig" של Ahab מ-2015 וגם זה רק כי לטעמי הוא התעלה לכדי יצירת מופת שלא יכולתי להתעלם ממנה.

בכל אופן, הסיבות שהאלבום המלא החמישי של וון מיילנוואלד ופרויקט הדגל שלו תפס את תשומת ליבי מעבר לארט-וורק המגוחך/מגניב הן ראשית, תערובת הדום עם הבלאק האטמוספרי - שהוא ז'אנר אולטרה פופולארי בשנים האחרונות, ושנית, הבאז המחתרתי סביבו - אותו אי אפשר היה לפספס. מה גרם לי להקשיב לאלבום הזה עשרות פעמים ולכתוב עליו סקירה?! הפופולאריות הרבה של הבלאק האטמוספרי הולידה לצערי תופעה של עשרות הרכבים ומאות הוצאות שנשמעות אותו הדבר - צבא של שיבוטים אווירתיים עם אותן עטיפות רומנטיות של טבע קריר ומלנכולי, ואותם ריפים שבהתחלה נשמעו לי קסומים והיום עובדים עלי טוב יותר מכל כדור שינה או ימנית של נוק-אאוט ללסת. כך שכל בלאק אטמוספרי ששובר את השגרה ומציג משהו מיוחד, הוא כמו וואפל בלגי מלא בריבת חלב, שוקולד, כדורי גלידה ושחיתות טהורה ומרתקת לאחר תקופת גרעון קלורי ארוכה מידי.

מהשיר הראשון שהוא שיר הנושא המאזין מבין שיש כאן משהו מיוחד - הקולות השמאניים שבכל הקשר אחר היו נשמעים מעט מגוחכים, תורמים כאן לטריפ אפל מאוד שמשלב אמביינט מטאלי משכר, ריקוד קצב שנע באופן מרהיב בין הדום לבלאק, מגוון רחב של ווקאלס - מאווירתיים ונשיים, דרך גראול עמוק ועד סקרים מורט נשמה, ומלודיות קרות יותר מינואר בקמצ'טקה.
אם יש חסרונות באלבום הזה הם ראשית האורך שנשען במידה מסוימת על רפטטיביות שאולי מתאימה לקונספט, אך גם יכולה להיות מתישה. ושנית, וון מיילנוואלד משתמש בכלל האלמנטים הנזכרים למעלה בסדר ובכמות משתנים לאורך כמעט שעה ועשרה ללא הרבה גיוון בין הקטעים. לאוזן לא סבלנית ולמי שרגיל להוצאות בעלות מבנה קוהרנטי ומובחן יתקשה ליהנות מאלבום שהבנה שלו מזכיר יותר מהכול חלום/סיוט ארוך שבכל רגע נתון אינך יודע היכן אתה, האם אתה בסופו, בתחילתו או בלב ליבו - רחוק מכל קצה ואבוד בהזיותיך.

Exuvia הוא פסקול למסע שמאני בעתיד פוסט-אפוקליפטי מיסטי ומנוכר בו זמנית. הקונספט האמריקאי-ילידי הכולל שימוש לא מבוטל בקצב תופים שבטי ושירה שמאנית מתערבב עם אווירה מטאלית ואף אינדוסטריאלית קרה ומבשרת רעות. Exuvia הוא לא מסוג הוצאות המטאל האטמוספרי שבמהלך ההאזנה אליו אפשר לשטוף כלים, לנהוג בעיר או לעשות אהבה (אם לא ניסיתם אל תשפטו  ). Exuvia היא גם לא האזנה כייפית, קלילה, זורמת ולכל מצב רוח. Exuvia היא יצירה מרובת שכבות הדורשת מהמאזין מחויבות, סבלנות והמון תשומת לב.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::