תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: Articles ::

11/10/2019
אלבום קלאסי - Bloody Kisses - Type O Negative
כתב: איתמר ענברי

"הלכתי לחפש צרות, ואבוי, מצאתי אותה" (פיטר סטיל, 1993)
לע.פ., ששירת איתי בצבא ושנודע בכינוי ה"כריש", הייתה נטייה להאדים בכל פעם שהתרגש. "אתה חייב לשמוע את זה", אמר, והגיש לי בידיים רוטטות דיסק. הפניתי את מבטי מהאלבום שאותו בחנתי בחנות הדיסקים שבטבורה השבע של תל-אביב. פרצופו של ע.פ. היה אדום כשל ישבן שספג זה עתה מלקות.


פרצופו של ע.פ., שהעיד על התרגשות רבה, לא היה הסיבה היחידה לכך שביקשתי לשמוע את הדיסק בחנות. טריגר נוסף היה העטיפה: שתי נשים מאופרות בכבדות שהיו צמודות זו לזו בפוזה ארוטית.

השפתיים הבשרניות שעל גבי התקליטור נבלעו במגש הקומפקט דיסק, ולאחר 40 שניות של מה שנשמע כמו גניחות במפעל פניציה, נשמעו קלידים מהוססים. מבין הקלידים הפציע קול בס: קול יפהפה, נימוח כמו פירה, אך בו בזמן עוצמתי ומלא נוכחות.

מי שהפיקו את הקול הזה הם מיתרי הפלדה של אחד בשם פיטר סטיל, הסולן והבסיסט שלType O Negative, שלאלבומה מ-1993, Bloody Kisses, מוקדש טור זה.

אם אוזי אוסבורן הוא נסיך האופל, אזי סטיל – עם קומתו התמירה (יותר מ-2 מטרים) וקלסתרון הבלה לוגוסי שלו – יכול היה לכל הפחות להתהדר בתואר "רוזן".

אלא שבשונה מרוזנים אחרים מטילים אימה כמו דרקולה, סטיל נעץ את ניביו בטרפו, תוך שהוא מעלעל במגזין הסאטירה המיתולוגי MAD.

לתוך ז'אנר שלוקח את עצמו לא אחת יותר מדי ברצינות, סטיל יצק הומור שחור ושפע של אירוניה, אולי ברוח הסדרה "סיינפלד" שבדרכה שלה הטיחה עוגות קרם בפרצופה המדושן מעונג של החברה האמריקנית.
"Christian Woman", הרצועה השנייה מתוך Bloody Kisses, גולל את סיפורה של מאמינה אדוקה, שדמותו של המשיח הצלוב בוערת לא רק בתודעתה, אלא גם בין ירכיה. בגין תאוות הבשרים הזו לבן האלוהים, היא תיצלה באש הגהנום, הבטיח סטיל, והוסיף בקריצה שנשמתה תהיה בדרגת "מדיום וול".

השיר השלישי, "Black No. 1 (Little Miss Scare-All)", הוא עקב סטילטו שמכוון לעברה של מי שאמורה להיות ה"קליינטורה" הטבעית של Type O, "הקהילה הגותית". שכן, בינינו, מה מרגיז יותר ממישהי שמצד אחד מתפארת בכוחותיה המגיים ורוצה לצאת החוצה לגשם השוטף, אך מצד שני חוששת ששורשי השיער שלה ייחשפו לעיני כול, מטאפורה להיותה פוזרית.

אך מעבר לביקורת ולאירוניה, שהופכת את האלבום למייצג של רוח התקופה, הייתה גם הרבה מוזיקה טובה.

אף שבטורי "אלבום קלאסי" הכותב לא נדרש לדרג את האלבום, הרי שאם הייתי מתבקש לתת ציון ל-Bloody Kisses, די בצמד השירים שהוזכרו לעיל כדי לזכות את האלבום בחמישה פנטגרמים.

קשה למצוא חובב מטאל שעורו לא מצטמרר כשהוא שומע את סטיל הוגה בקול הנמוך ביותר שהוא מסוגל להפיק את המשפט האלמותי שפותח את "Christian Woman": "Forgive her, for she knows not what she does", פרפראזה על אמרה ידועה של ישוע.

"Christian Woman" הוא יצירה שמורכבת מהתחלה דוּמית וכבדה, מאמצע שקט ורומנטי שנפתח בציוצי ציפורים ובמים מפכים, ומאפילוג הארד רוקי, שנפתח ב"קאו בל" ושמעוטר לכל אורכו בקולות גרגוריאניים.

"Black No. 1" הוא שיר מבריק שמשלב גותיקה אמריקנית עם בלוז שורשי. מעל הכול, מתנשא סטיל, שבמשחק מילים בלתי נמנע על שמו מתגלה כסולן ורסטילי: פעם כזמר גותי מוקף עטלפים עם "R" גרונית, פעם כזמר רומנטי, ופעם כזמר האבי מטאל צרוד.

אם למישהו היה ספק לגבי התיאטרליות של סטיל, הדיקציה הקריבית שלו ב-"Kill All The White People" היא עדות נוספת לכך.

למעשה, זה אולי סוד קסמו של Bloody Kisses בעיניי, גם אחרי כל כך הרבה שנים. לא הייתה עוד להקה שהצליחה בעת ובעונה אחת גם להצטיין בז'אנר מוזיקלי מסוים, אך גם להסתכל עליו מהצד עם חיוך מתעקל. ולא היה אלבום שהצליח לעשות את המלאכה הכמעט בלתי אפשרית הזאת יותר מ-Bloody Kisses.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::