תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: Articles ::

05/04/2020
מתוך הלא נודע – חלק 2
כתבו: אלון מיאסניקוב

עוד שבוע במאסר בית, עוד ערימות של מוזיקה טובה שמסתובבת לה מחוץ לחברות התקליטים הגדולות בז'אנר המטאל ומגיע להן האזנה.
אנחנו ממשיכים בסדרת הכתבות שלנו – עם המלצות חמות מהמעמקים הקרים של סצנת המטאל – עם עוד 7 אלבומים במגוון תתי-ז'אנרים שיעזרו לכם לעבור את השבוע.









Intense – Songs Of A Broken Future

הלהקה הבריטית הזאת היא לא תגלית חדשה עבורי, פשוט לא ציפיתי לשמוע ממנה שוב אחרי 9 שנים בלי אלבום, והיה שווה לחכות. אני מכיר ואוהב אותם מאז אלבומם השני שיצא ב 2007 ב Napalm Records, ובגדול הייתי מתאר אותם כגרסה הבריטית ל Iced Earth פלוס השפעות Maiden איכותיות. האלבום החדש הוא המשך ישיר של החומרים הישנים, מטאל מלודי, מנוגן היטב, שירה חזקה של הסולן Sean Hetherington, והשפעה ברורה של Maiden על הריפים ההרמונים.
הסאונד טוב, פשוט ולעניין ולא מנופח מידי, מגובה בשטיח קלידים שלא מנסה להיות פרוגי אלא רק נותן אווירה, ולמרות שהם ממש לא ממציאים פה את הגלגל, הם פשוט עושים פה מטאל טוב, לא מתיימר, בטעם של פעם. הנאה מובטחת.


Disbelief – The Ground Collapses

אם כבר עוסקים בלהקות וותיקות מאד ולא מספיק מוכרות – הנה הרכב דת' גרמני שקיים כבר מ 1990 והוציא עד היום לא פחות מ 11 אלבומים, שקשה לי להגיד שממש האזנתי יותר לאחד או שניים מהם במהלך השנים. כנראה אלו שיצאו ב 2001-2003 בתקופה שבה כתבתי למטאל האמר ישראל. חייב להגיד שממש התרשמתי והופתעתי לטובה מהאלבום החדש, שיצא ממש עכשיו ב Listenable Records. דת'/בלאק מלא אווירה, עם גראול עמוק וסאונד שהזכירו לו קצת את Septicflesh מינוס התזמורים הסימפונים הגרנדיוזים. דת' שמשלב כבדות עם ריפים של בלאק ואווירה של גות' מטאל.
כבד, קודר, מנוגן היטב, האלבום הזה בינתיים הוא אחת מההפתעות הטובות של השנה מבחינתי.


Darker Half – If you Only Knew

לא שמעתי על הההרכב האוסטרלי הזה בעבר, אבל היה ידוע לי שיש סצנת פאוור מטאל מוצלחת למדי באוסטרליה. אז מסתבר שההרכב הזה הוציא עד היום 4 אלבומים מלאים, האחרון שבהם לפני 6 שנים. אז את הקודמים לא שמעתי, אבל הנוכחי – חתיכת הפתעה בתחום המטאל המלודי.
פאוור מלודי חזק, עם סולן מצויין וריפים טובים, שיודעים לתת אלמנטים שבין Judas Priest ל Iron Maiden עם פזמונים קליטים. אלבום שנשמע אירופאי מאד, וכזה שישמח כמעט כל חובב מטאל מלודי.




Kvaen – The Funeral Pyre

פרויקט בלאק מטאל של אדם אחד – שעושה פה בלאק שבדי מהסגנון שאני הכי אוהב: קודר, מלודי, כשמה שסוחף אותו זה הריפים המבריקים.
האיש מאחרי הפרויקט הוא הגיטריסט השבדי Jakob Björnfot, יוצא להקת The Duskfall וכיום בין השאר גם גיטריסט לייב של הרכב הפרוג האמריקאי המשובח Ghost Ship Octavius, שמנגן פה על כל הכלים מלבד התופים, אבל גם זוכה לנגינת אורח של גיטריסטים מ Necrophobic וGhost Ship Octavius ותיפוף של מתופף להקת Nominon לצד עוד כמה מתופפים אורחים פחות מוכרים.
מומלץ בחום למי שאוהב את הבלאק שלו מהיר, מלודי ועם סאונד שלא נשמע כאילו נוצר במערה בפאתי יערות שטרומברגר-שקר-כל-שהוא.


Carnal Savagery - Grotesque Macabre

דת' פשוט, מרסק גולגולות תוצרת שבדיה. זהו, בלי יותר מידי תחכום, טכניות או מלודיה, פשוט דת' אולד-סקול, שלא מנסה להשמע אולד-סקול בכוונה – ויוצא טוב. זה מה שההרכב הזה עושה עם אלבום הבכורה המלא שלו, והוא עושה את זה טוב.
בגדול מדובר בשני מוזיקאים שניגנו בהרכב הדת' מטאל השבדי העתיק Cromlech, שהוציא שני דמואים ב 1991 ו 1993, ואז הקימו את ההרכב Divine Souls שעשה דת' מלודי בשנות השיא של הז'אנר בסוף ה 90'. עשרים שנה אחרי הם הקימו את ההרכב הזה, שיותר חוזר לשורשים של Cromlech מאשר למשהו מלודי יותר.
אל תצפו למשהו חדש מידי, פשוט דת' שבדי קצבי, כבד, כמו שלפעמים מספיק לגמרי אחרי כל המתחכמים למיניהם.


Kill Ritual - The Opaque And The Divine

הלהקה האמריקאית הוותיקה הזאת מתוארת כהרכב Thrash, אבל כצפוי בהתחשב בכך שחלק מחבריה הם חברי הרכב הפאוור האמריקאי ז"ל Imagika, גם Ritual נוטים יותר לכיוון פאוור אמריקאי כבד ומלודי.
האלבום החדש הוא אחלה של שילוב של כבדות ומלודיה – מצד אחד כבד ו Thrashי בריפים, מצד שני לידים מלודים – ושירה מלודית חזקה מאד של הסולן החדש Brian Betterton ששם הבימה הציורי שלו הוא Chalice Blood. מבחינתי תקראו לו כוסית של ערק – הוא עדיין סולן ענק.




Confess – Burn 'Em All

יש אמנם להקה איראנית בשם Confess שחבריה נכנסו לכלא כתוצאה מהפעילות שלהם בז'אנר, אבל הפעם מדובר בהרכב שעשה פחות רעש בעולם – אבל מוציא גלאם/סליז מטאל נותן בראש, מלודי וכבד שמחזיר אותנו להרכבי העל האמריקאים של שנות ה 80.
האלבום הזה – השלישי שלהם, הוא לא פחות ממופת של גלאם מטאל מודרני. עזבו את הבדיחות של Steel Panther, זה הדבר האמיתי – גלאם כבד, עם אווירה פאנקיסטית, שירה מלודית חזקה שמזכירה קצת את של סבסטיאן באך, ואחלה המנוני מטאל. לשים באוטו, ללחוץ על הגז, ואז מהר לעלות בחזרה מהחניה הביתה לפני שיבינו לב שהפרתם את הבידוד.


לפלייליסט המלא בספוטיפיי

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[14/03/2024]
Structural - "Decrowned" release show
[30/03] Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::