תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: Articles ::

12/05/2020
על מטאל וחרוזים
כתב: גיל עד חיטמן

בסקירה זו תיחשפו ל-15 פנינים שנוצרו כאשר שחורים שיתפו פעולה עם לובשי הבגדים השחורים, או כהי העור עם לובשי מעילי העור, אם תרצו. כמובן, שזה רק באופן גורף – לא כל הראפרים שחורים ולא כל המטאליסטים לובשי מעילי עור. על כל פנים, לפני שאציג את הרשימה, עלי להבהיר שאין מדובר בשירים של להקות ראפ מטאל, ראפ רוק או ראפקור, כי אם שת"פ בין להקות ומוזיקאים מעולמות המוזיקה האהובים עלי ביותר – מטאל והיפ הופ. לבסוף, השתדלתי לשים כאן שירים שלא כל העולם ואשתו מכירים, כמו Walk This Way של Aerosmith ו-Run DMC. דרך אגב, למרות שרוב השיתופים של ראפ עם מטאל שאני מכיר בשילוב עם אלטרנטיב/נו מטאל, השתדלתי להציג כאלה שיצרו גיוון כמה שיותר נרחב.

Six Feet Under – One Bullet Left (feat. Ice-T)

למרות ש-Ice T הוא אליל שלי שגם עושה מטאל בנוסף לראפ, זה שיר שהרגשתי שחייב להיות ברשימה. שיר קשוח ומגניב הן מצדו והן מצד Chris Barnes, סולן Six Feet Under.

KoRn – Play Me (feat. Nas)

אחד השת"פים הכי אהובים וותיקים אצלי שאין בו שנייה אחת מיותרת! נשבע לכם שנהייה לי עור אווז תוך כדי שאני מקליד מילים אלו ומקשיב לו מזה זמן-מה שלא שמעתי אותו.

Within Temptation – And We Run (feat. Xzibit)

בחלומותיי הפרועים ביותר לא הייתי מדמיין שההולנדים הללו יחברו לאחד ממלכי סצנת הראפ המערבי הנודע בשל ה-Cornrows שלו. והתוצאה? שיר סוחף ללא רבב.

Necro – Push It to the Limit (feat. Jamey Jasta of Hatebreed)

הפעם מדובר בשיר של ראפר שמארח מטאליסט. למי שלא מכיר, נקרו, ראפר יהודי אמריקאי בשם רון בראונשטיין, שהוא גם במאי סרטי פורנו, הוא ממציא הז'אנר Death Rap – אני מניח שאין צורך להסביר את השם. לכו להפעיל בספוטיפיי.

System of a Down & Wu Tang Clan – Shame

שיר שבטוח הייתי שובר את כל הצלעות שלי ושל אחרים אם הייתי משתתף במוש פיט שלו, בייחוד אם זה היה בשנת 2006, בה השיר יצא. במקור, מדובר בשיר של Wu Tang Clan בהשתתפות הראפר המנוח האגדי ODB שמת כשנתיים קודם לכן, ו-SOAD עושים לו מחווה באלבום שת"פ שנקרא Loud Rocks – אלבום שיתופי פעולה שבו ראפרים ומטאליסטים משתפים פעולה כדי לעשות קאבר לשירים אחד של השני.

Obituary – Bullituary (Remix) (feat. DJ's Diablo D and Skinner T)

זוהי רצועת בונוס שמסיימת את האלבום Back from the Dead. השיר אמנם קצת כאוטי עם ורסים קצת מוזרים, אבל הוא מגניב לאללה. אף על פי שהראפרים האלה לא מוכרים בשיט, הם נתנו פה עבודה לא רעה.



Body Count – My Way (feat. Rawbreed)

מודה, חרגתי ממה שאמרתי. אמנם מדובר בלהקת ראפ מטאל, אבל כששומעים את החבר'ה המתארחים פה, פתאום BC נשמעים רק מטאל. זה השיר האולטימטיבי לגבי איך שאני חושב ששיר ראפ מטאל אמיתי צריך להישמע. זה שיר שכל ורס יותר מטורף מקודמו, אשר כל ורס מקבל ריף משלו. אם בפוגו של סיסטם ווו טאנג הייתי שובר צלעות, פה הייתי הופך לבר מינן. בוודאות.

Five Finger Death Punch – Mama Said Knock You Out (feat. Tech N9ne)

זה קאבר לשיר הקלאסיקה של LL Cool J, שבו Ivan Moody דופק ראפ מרשים בגראול ו-Tech N9ne ממשיך בוורס קול לא פחות עד שיש קטע לא רע של Turntables. כמו כן, הסאונד פה אחד הטובים ששמעתי.

Biohazard & Onyx – Judgment Night

זה שיר הנושא מה-OST של ליל הדין (1993), סרט מותחן/פעולה שהסאונד טראק שלו מתבסס על שיתופי ראפ מטאל (בדומה לאלבום Loud Rocks). Onyx ו-Rawbreed של שנות ה-90, במיוחד האלבום הראשון של כל אחד מהם, די דומים. אני מתגעגע להארד קור היפ הופ הזה.

Eskimo Callboy – Best Day (feat. Sido)

השיר נחשב לגולת הכותרת של להקת האלקטרוניקור הגרמנית הזאת. השיר כולו באנגלית, למעט הבית של הראפר Sido, שהוא בגרמנית. למזלי ולצערי, יצא לי לראות את EC בהלפסט 2018, אבל ללא שום היכרות מוקדמת ורק חלק מההופעה. גיליתי להקה שיודעת איך להזיז אותך במכון כושר, בהופעה ובמצבי רוח ירודים. מעניין גם לציין את הקליפים הנועזים והצבעוניים שלהם.



Limp Bizkit – Ready to Go (feat. Lil Wayne)

למרות ש-Lil Wayne אף פעם לא כזה עשה לי את זה, למעט מעט מאוד שירים, כשבחלקם הוא רק מתארח כמו בזה, אני די מחבב את השיר הזה אף על פי שהוא הכי פחות אהוב עלי ברשימה. מה גם שהוא טיפה'לה ארוך למדי (6:01) לז'אנר, בייחוד כאשר לקראת הסוף (דקה וחצי לפני) יש סתם מנגינה מיותרת לטעמי. עם זאת, בין 3:33 ל-3:53 יש ריף שנשמע כאילו מינימום מייקל אמוט מארץ' אנמי הלחין. תענוג.

Ill Bill – War is My Destiny (feat. Immortal Technique & Max Cavalera)

שיר שגורם לך להרגיש כאילו חזון אחרית הימים הגיע. לא בכדי גם הליריקה מציגה סיפור קורע לב, וקולו של מקס בכלל מצליח להרעיד עד לשד העצמות. בקיצור, זהו אחד הביטים היותר מנופחים ששמעתי אי פעם, ואין בו כלי אחד שלא מתאים.

פלד – בא בבום

ראו זאת פלא – הוספתי אפילו שיר בעברית! אין פה עוד קול חוץ מפלד, אבל יש פה אירוח על הגיטרה של גיטריסט Betzefer מתן כהן. לדעתי, זהו אחד השירים הכי אנדרייטד של פלד, שיש לו קליפ ומילים בני כלבה.

Post Malone – Take What You Want (feat. Ozzy Osbourne)

בחיים לא הייתי מעלה על דעתי שאסקור לאתר "מטאליסט" שיר מאת Post Malone, אבל מוכרח להודות שמתוך שני שיתופי הפעולה ביניהם, לשם שינוי זה שיר מוצלח (לעומת השני שבו דווקא אוזי מארח את מאלון, אך לא התלהבתי ממנו). אין זה שיר ראפ מטאל פר אקסלנס, אבל עדיין מדובר בשתי דמויות מאוד בולטות בשתי הסצנות.

Anthrax & Public Enemy – Bring the Noise

הדובדבן שבקצפת. במקור, זהו שיר של פבליק משנות ה-80, שאח"כ הוקלט מחדש יחד עם אנת'רקס ב-1991. איפה הגרסה הזאת לא נלקחה לעזאזל?! ל-WWE, לטוני הוק ולעוד כל מיני מקומות שיודעים להוקיר בהם מוזיקה נפלאה.


לפלייליסט המלא בספוטיפיי

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[23/05/2024]
Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
[06/04] Metal Carnival
[27/04] Prowlers - Warfare
[29/04] Break the cycle
[17/05] Nailien Invasion - השקת אלבום
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::