תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: Articles ::

06/03/2017
האנרכו-תקינות פוליטית הוא הפונדמנטליזם הדתי החדש במערב!
מאת : ראובן שליט

בשנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת היו אלו ארגונים דתיים ואולטרה-שמרנים שרדפו להקות מטאל, איימו עליהן, לא נתנו להן להופיע וארגנו שרפות אלבומים המוניות א-לה צייד המכשפות בסיילם. כל מי שהיה מעורה בז'אנר באותה תקופה וכל מי שמתעניין בהיסטוריה של הרוק הכבד, מכיר את הסיפור עם אשתו של אל גור - טיפר גור האידיאוטית שהקימה את ועדת PMRC והובילה בסופו של דבר מוזיקאים כמו אוזי אוסבורן, די שניידר, רוב הלפורד ועוד לשימועים בסנאט ואף לבתי משפט.

באירופה המצב לא היה טוב יותר. אמנם בסקנדינביה סצנת הבלאק שזה עתה נולדה הקימה עליה בצדק את זעם רשויות החוק בעקבות פגיעה שיטתית במבני דת, אך במזרח אירופה; מצד אחד הקומוניזם בשנות השמונים שעדיין ראה ברוק מוזיקה מערבית מנוונת ויותר מידי אינדיבידואליסטית, ומצד שני ההתעוררות הדתית בשנות התשעים בעקבות נפילת הקומוניזם - יצרו כל אחד בתורו אווירה של רדיפה תרבותית וסתימת פיות ותווים.



בשנים האחרונות הרדיפה הדתית/ריאקציונרית את המטאל פחתה מאוד. אמנם בחלק גדול מארצות האיסלאם ההולך ומקצין המטאל הוא בגדר טאבו, וישנם מקומות שיצירה או אף האזנה למטאל יכולה לעלות בחיים, אך במערב למעט כיסי חושך קטנים כמו פרשיית בהמות' והכנסייה הקתולית בפולין, והמאבק של הארגונים הפרבוסלבים ברוסיה נגד הופעות של כל מיני להקות מהאקסטרים - חופש הביטוי המתבטא במטאל כמעט ולא מאוים מהחזית הזאת.

למרבה החרפה את מקומם של הארגונים הדתיים הקיצוניים תפסו ארגוני אנרכיסטים שמשמשים כמשטרת התקינות הפוליטית מטעם עצמם. המלחמה שלהם נגד סצנת המטאל ובמיוחד נגד הרכבים ש"מעזים" לשיר לא על אהבה נכזבת/כמה הממשלה דפוקה/חדי קרן/שוויון/וכדו' לא התחילה היום, אך הגיעה לשיא קטן בחודש האחרון כשהם מצליחים לגרום למשטרה המקומית באוקלנד קליפורניה (סמוך לבירת הפרוגרסיבים - ברקלי) לבטל את הופעתה של להקת הבלאק-מטאל השוודית "מרדוק" מחשש לביטחון הציבור.

המשטרה דרך אגב - כפי שמופיע בהתכתבות האלקטרונית - נכנעה לאלימות הזו בעקבות תקדים הפוגרום שארגנו אותם אנרכו-פרוגרסיבים כמה שבועות לפני מחוץ להרצאתו של איש הימין מילו יאנופולוס באוניברסיטת ברקלי.



מיותר לציין שללהקת "מרדוק" אין שום קשר לנאו-נאציזם בו מאשימים אותה הפונדמנטליסטים החדשים. לחברי הלהקה יש חברים בישראל והיא גם הופיעה כאן לא מזמן (בהחלט נקודה לרעתם מבחינת אותם אנרכו-פרוגרסיבים הרואים בישראל מדינה נאו-נאצית). אז במה בעצם חטאו "מרדוק" ועוד עשרות רבות של להקות המופיעות ברשימה השחורה של ילדי הכאפות מאנטיפה ושאר מרעין בישין? אתם בטח שואלים. ובכן, הן כמובן לא מספיק תקינות פוליטית הן ויזואלית והן טקסטואלית, ואפילו מעזות לשיר על מלחמות והיסטוריה לא עלינו.

בתקופה בה חופש הביטוי מצטמצם והולך, והתקינות הפוליטית שמסרסת כל דיון חשוב מצנזרת דעות על ימין ועל שמאל. בזמנים בהם לתור אחר עלבונות ולהיפגע הפכו לספורט החביב ברשתות החברתיות ובתקשורת בציביליזציה המערבית הגוססת. התחושה היא שלא ירחק היום ולא מעט מאותם הרכבים שאתם נהנים להאזין להם בימים אלו יאכלסו בקצב גובר והולך את רשימות האמנים "הלא הנכונים", ויככבו בקמפייני זעם צדקניים כאלו ואחרים.



אך האמת היא שכל זה לא ממש משנה. בדיוק כמו שעברנו את הרדיפות של שנות התשעים והשמונים, נוכל גם לתרבות ה-PC של שנות האלפיים, ובסופו של דבר עצה קטנה לי לכל אותם אנרכו-פונדמנטליסטים - תעזבו אותנו בשקט. קהילת המטאל הבינלאומית היא לא משטרת אוקלנד הפחדנית ולא איזו סצנת אינדי היפסטרית. אולי ניצחתם בקרב אך פתחתם על עצמכם את שערי הגהנום. המטאלהדס לא ירימו עליכם יד ולא ישחיתו רכוש של חפים מפשע כמו שאתם נוהגים לעשות, אך כמו שאנחנו יודעים לייצר Wall of Death מול הבמה אנחנו נדע גם לייצר Wall of Death תרבותי, ואני מאוד מקווה בשבילכם שלא תמצאו את עצמכם בתווך.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::