תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: Articles ::

05/02/2021
אלבומי ינואר 2021 באקסטרים
כתב: ראובן שליט

אין כמו חורף ישראלי כדי לבאס את הקיום. במקום גשם זיעה, במקום אפרוריות מלנכולית שמש מעיקה, ובמקום קור מרענן אנחנו ממשיכים להילחם על כל מיליליטר חמצן פושר מתחת למסכה. בדיוק בשביל רגעים כאלו יש מטאל מהצד הכבד יותר שלו - מטאל שמקרר את הגוף והנפש מבפנים. מטאל ששולח צינה מבורכת עם דרישת שלום ממרחבים בדיוניים ואמיתיים אותם אור השמש לא שזפה כבר חודשים.

אז מה היה לנו מהעגמומי, האפל והמרסק החודש?! אילו תווים חדשים וטריים העניקו לנו מרגוע מכל הבוהק והחום?! איזה פסקול ליווה את תחילת 2021 ואת בריאתן של המוטציות החדשות שהולכות כנראה לחסל את כולנו?!


בכל הנוגע לחשודים המיידיים אין צורך להתעכב יותר מידי. הן מפלצת הדומדת' ההולנדית Asphyx באלבומה העשירי, והן נסיכי הערפדים השוודים Tribulation עם החדש שלהם, עושים בדיוק מה שהמאזינים ציפו מהם - חומר שאולי לא מחדש הרבה, אבל כזה שמזכיר למעריצים ולסצנה למה הם שמות שכל מטאליסט מכיר.

אז יאללה…




Hån - Breathing the Void
29 לינואר דרך Northern Silence Productions

ארץ ההלווטים הייתה תמיד מקום עם רגל אחת על הקרקע המטאלית ורגל שנייה מסתובבת לה אי שם במחזות הניסיוני והשונה. מחלוצי המטאל השחור כמו Celtic Frost שלא הצליחו לנוח לרגע על המשבצת שהם עצמם ייצרו, דרך Samael שלא אכזבו את יצר הנדודים המוזיקלי הלאומי, ועד הרכבים עכשוויים, בולטים בשונותם כמו Bölzer ו-.Zeal & Ardor לעומתם Hån לא מתיימרים לברוח רחוק מידי מהבלאק המסורתי לאזורי ספר ולשממות שטרם נחקרו, אך הם כן מתיימרים לפתוח בשבילנו את השנה החדשה עם אלבום מצוין שאוהבי הבלאק הסמי מלודי, המלנכולי והדינמי יתאהבו בו משמיעה ראשונה.



Yoth Iria – As The Flame Withers
25 לינואר דרך Pagan Records

תמיד היה משהו בבלאק ההלני שמצד אחד קל לזהותו בהאזנה, ומצד שני קשה להסביר את מאפייניו במילים. מהאלבום הראשון של Rotting Christ ועד הרכבי העכשיו יש שם אישיות מוזיקלית מובחנת שתצעק לך באוזן – "בלאק יווני לפניך!". יש שיגידו שזהו חיבור חזק יותר למטאל מסורתי ולגל הראשון של הבלאק, וצמד הוטרנים של הסצנה היוונית באים להוכיח את התזה הזאת עם אלבום הבכורה של הרכבם החדש Yoth Iria. מומלץ מאוד למי שמוצאים את קו התפר בין ההאבי והדום לבלאק - יעד מרתק.



Ferriterium – Calvaire
16 לינואר דרך Epictural Production

מהדקה הראשונה של האלבום הזה שנפתח כמו סערה פתאומית ללא אינטרו מרכך, ניסיתי להבין את מי ואת מה הבלאק הזה מזכיר לי. חשבתי לעצמי, מלודי, מהיר, כמעט טכני ואוחז בך באגרוף קפוץ מהשנייה הראשונה ועד האחרונה. ואז, רגע לפני שהתייאשתי והחלטתי פשוט לזרום עם ההאזנה ולהנות מהאלבום המופלא הזה, בדקתי מאיזו ארץ הפרויקט הזה מגיע ולפתע נפל לי הבאגט. בקיצור אם אהבתם הפרויקט של מתופף Peste Noire לשעבר - Sühnopfer, אני בטוח שתאהבו את ההוצאה הזו, ואם אתם לא מכירים, אין שום סיבה שלא תבדקו. את שניהם.



Devilgroth – Svyatogor
2 לינואר דרך עצמאי

אם יש כאן ברשימה הוצאות שנועדו לצנן את הנפש שלכם תחת השמש המזרח תיכונית, ההוצאה הזו תעשה הרבה יותר. אם רק תאפשרו לה היא תיקח אתכם למסע קפוא אל ארצם של ענקיים אוכלי אדם, אל מעברי הרים רדופי רוחות ואל יערות עתיקים כמו ההיסטוריה עצמה. אי אפשר להגיד שאני חסיד גדול של בלאק אטמוספרי גולמי, אבל כשאתה נתקל באלבום כמו זה שנכתב כדי להפנט את נפשו של המאזין ולדקור את ליבו עם נטיפי קרח שחור, לפעמים לא נשאר אלא לעצום עיניים, לשכוח לרגע כל מה שאתה יודע על מוזיקה ולהיכנע לאפלה.



Werewolves – What A Time To Be Alive
29 לינואר דרך Prosthetic Records


מי שמחפש משהו חדש, פורץ דרך או פותח דלת, עדיף שידלג על הפסקה הזו. החבורה האוסטרלית Werewolves עם דמויות כמו המתופף דייוויד האליי מ-Psycroptic והגיטריסט מאט ווילקוק אקס Akercocke השטנית לא ממציאה שום דבר חדש, אבל היא גם לא צריכה. האוסטרלים באים לתת בראש, לא פחות ולא יותר. עם דת' טכני במהירות הקול מתובל פה ושם במשהו שאולי יכול להזכיר למישהו אלמנטים של בלאק, זו ההוצאה המושלמת של החודש למי שיוצא לעשות ספורט יחידני או לברוח משוטר.



Fractal Generator – Macrocosmos
15 לינואר דרך Everlasting Spew Records

לפעמים אף בלי להתכוון לכך שם של אלבום מייצג את התוכן בצורה הטובה ביותר, ומיקרוקוסמוס הוא בדיוק מה שמתרחש בארבעים ומשהו הדקות של ההוצאה הזו. החבורה הקנדית הזו החליטה אי אז שהיא אוהבת מטאל קיצוני, אז למה לברור כשאפשר לכלול מכל הבא ליד?! ומה יש כאן?! הכל. מגריינד בגרסתו האינטליגנטית, דרך דת' טכני ומתקדם ועד בלאק ופוסט-מטאל. בקיצור, כמו שכבר נכתב - הכל. בתיאבון.



Hulder - Godslastering: Hymns of a Forlorn Peasantry
22 לינואר דרך Iron Bonehead Productions

זה די מפתיע לגלות שמאחורי אלבום הבכורה המצוין הזה עומדת לא להקה, אלא בחורה אחת שהיא גם במקרה מהגרת מבלגיה. זהו בלאק אמריקאי מצוין שכמו בלאק אמריקאי מצוין יודע לקחת ולחבר את הטוב ממגוון עולמות בלאק. יש כאן השפעות רחבות מאוד מ-Bathory והרכבי בלאק ימי ביניימי, דרך גל שני סקנדינבי ועד בלאק עכשווי יותר. יש לי הרגשה חזקה שעוד נשמע את השם Hulder לא מעט בשנים הקרובות.


ועוד אלבומים שכדאי לבדוק:

Frozen Soul – Crypt of Ice
Aethyrick – Apotheosis
Völniir - All Hope Abandon
Human Serpent - Heirlooms Eternal
Athar Aghanon – Fidelitas
And Now the Owls are Smiling – Dirges
Kultika - Capricorn Wolves
Eximperitus­erqethh­zebib­šip­tugak­kath­šul­weliar­zaxułum – Šahrartu


לפלייליסט המלא בספוטיפיי

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[27/04/2024]
Prowlers - Warfare
[06/04] Metal Carnival
[29/04] Break the cycle
[17/05] Nailien Invasion - השקת אלבום
[23/05] Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::