תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: Articles ::

10/08/2021
סטרימינג מטאלי – על אלבומי המטאל החדשים ב Spotify
כתב: אלון מיאסניקוב

אין ספק שמטאל הוא לא הז'אנר הכי נצרך של שירות הסטרימינג הפופולרי Spotify, ורואים את זה עם העדכונים שלהם בז'אנר, לא נראה שיש איזה עורך חרוץ במיוחד שדואג לאספקה של דחיפות והמלצות. אבל עמוד ה New Releases שלהם מתעדכן כל איזה חודש, ועניין אותי לדעת איך נראה הז'אנר והרליסים החשובים שלו בשירות.

אז החלטתי לבדוק עד כמה אני מחובר לדופק של המטאל בסטרימינג, ובדקתי את רשימת 7 האלבומים האחרונים שעלו לאלבומים החדשים המומלצים בז'אנר בשירות. אני חייב להגיד שיחסית הופתעתי לטובה – בעיקר בגלל הגיוון, ציפיתי שם לנוכחות גבוהה של היפסטר-מטאל, אבל באופן יחסי יש שם גיוון תרבותי וז'אנריסטי נראה. אז בדקתי, שמעתי - ולהלן התוצאה:

LANDMVRKS - Lost in the Waves

אלבום שלישי להרכב הקור הצרפתי, הזה, מטאלקור/סקרימו מהקוצע מאד, סאונד סופר הדוק, עטיפה היפסטרית עכשווית. אני מניח שלז'אנר שלו – שתקופת השיא שלו הייתה לפני כמה שנים – מדובר באלבום טוב. אני אישית פחות מתחבר, שירת הסקרימו החצי בכיינית אף פעם לא הייתה כוס התה שלי. אני סבבה עם הסולנים של Killswitch לשעבר והיום – והשירה המלודית/פופית והגראולים, אבל פחות מתחבר לשירת הסקרימו. מצד שני – ריפים חזקים, ברייקים טובים – שוב, לא כוס התה שלי, אבל אפשר להבין למה ספוטיפי בחרו לתת לזה מקום.

Architects – For Those that Wish To Exist

האלבום השני פה הוא קרוב משפחה לא רחוק של הראשון, Architects הם עוד להקת קור, וותיקה יותר ובריטית יותר, ששוב משלבים שירה מלודית עם ריפים וברייקים קוריסטים, שוב אלבום מלוטש ומנוגן היטב, שוב פזמונים על גבול הפופ קור, קליטים ומלודים, וזה כבר האלבום התשיעי שלה.
מוזיקלית הוא לא מחדש הרבה ממה שהם עשו בעבר, ולא בז'אנר. אלבום קור, הדוק, אבל לא יוצא דופן.

Wardruna – Kvitravn

אם שני האלבומים הראשונים ברשימת אלבומי המטאל של ספוטיפי הם אלבומי קור, אז השלישי הוא בכלל לא אלבום מטאל. נכון ש Wardruna – שזה אלבומם החמישי, מורכבים גם מחברי הרכבי בלאק מטאל נורווגי – אבל מוזיקלית מדובר במוזיקת עולם. מוזיקה ויקינגית, פולק, משולב עם כל מיני יסודות אחרים.
זה טוב, אפילו מעולה, אבל בואו – ההקשר המטאלי ההיסטורי של הלהקה לא עושה מזה אלבום מטאל.



The Dead Daisies – Holy Ground

זה האלבום החמישי של הרכב ההארד רוק הזה, שהבסיס שלו הוא הגיטריסט/איש עסקים האוסטרלי David Lowy, ויש בו לא מעט כשרונות רוק קלאסים – החל מהגיטריסט Doug Aldrich ודרך Glen Hughes, מסולני ההארד רוק הגדולים בכל הזמנים. הוא לא מחדש כלום, והוא בטח לא אלבום קור – אבל זה אלבום הארד רוק/מטאל של פעם, שישב טוב עם חובבי גאנז – ואותי הוא שימח.

Therion – Levithan

האלבום ה 17 (???) של הרכב המטאל הסימפוני Therion באמת שלא מחדש הרבה, אותו דבר שהתרגלנו לקבל מהם – מטאל סימפוני מלודי, שירה גברית ונשית חזקה, והרבה מקהלות אופראיות. אין ספק שזה מטאל, אין ספק שזה טוב – אבל אני חייב להגיד שמאז Gothis Kabbalah שלפני 14 שנה – שום דבר שההרכב הזה הוציא לא תפס אותי באופן מיוחד, הכול נשמע קצת כמו מחזור של מחזור – בלי שירים ממש טובים שיעיפו אלבום חדש שלהם למעלה.

Asphyx – Necroseros

הנה עוד הרכב מוכר רב-שנים, הרכב הדת' מטאל ההולנדי הזה הוא הפתעה במיקום שבו הוא נמצא – הרכב דת' מסורתי, הכי דת' מטאל קלאסי שיש – עם האלבום העשירי שלהם – שלשמחתי לא מחדש כלום לעומת 9 האלבומים שהגיעו לפני.
פשוט דת' מטאל, פשוט, אגרסיבי, כמו שהז'אנר הזה יודע להיות – ואותי לפחות שימח לראות את הלהקה הזו מקבלת קצת כבוד בספוטיפי.

Nervosa – Perpetual Chaos

האלבום הרביעי והחדש של הרכב ה Thrash הברזילאי הזה מקבל קצת אהבה פה מספוטיפי, אבל בואו – מוזיקלית באמת שאין פה משהו מיוחד, Thrash מהיר, שירת חצי גראול, סאונד מלוטש, סבבה. אבל אם נהיה ישרים עם עצמנו – הסיבה העיקרית שדווקא ההרכב הזה פה זה בגלל שכל חבריו הם נשים. וזה כנראה מה עושה אותן לבולטות מעל ערימה של 100 להקות אחרות – כולל כאלו שהוציאו אלבומים טובים בהרבה בז'אנר לאחרונה (למשל Vulture או Artillery בין השאר).

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::