תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

30/01/2017
הפינים היפנים - ראיון עם להקת Whispered
כתב : יבגני טרבנוב
מרואיינים: Jouni Valjakka

תכירו את Jouni Valjakka, סולן וגיטריסט להקת Whispered – הלהקה ששברה את ז'אנר הפולק מטאל. הם מנגנים מטאל סמוראים (או דת' מטאל מלודי עם השפעות של מוזיקת עם יפנית) אבל למעשה הם מגיעים מפינלנד, למקרה שחשבתם שכבר ראיתם או שמעתם הכל. את Whispered נזכה לראות בפסטיבל Winter Metal Storm ביום שבת הקרוב במועדון האזור בתל-אביב ולרגל האירוע Jouni ענה לנו על כמה שאלות בוערות.


היי Jouni! אתם בהחלט לא להקת המטאל הטיפוסית מפינלנד. מה אתה יכול לספר לי על הקונספט של הלהקה ואיך הוא התפתח?

כבר מההתחלה רציתי ליצור משהו ייחודי וחדש, משהו שירגש אותי. הייתי מעריץ כבד של תרבות יפנית כבר הרבה זמן ויום אחד פשוט החלטתי ליצור כמה דמואים על המחשב שלי ולהשתמש בהדמייה של כלי נגינה יפניים מסורתיים. כמובן שערבבתי את זה עם מטאל והרעיון לא עזב את הראש שלי מאז. Whispered זה שילוב של כל מה שאני אוהב: סוגים שונים של מטאל, פסי קול של סרטים ומשחקי וידיאו ומוזיקה יפנית אתנית. ככה Whispered נולדו.

האלבום החדש שלכם Metsutan יצר די הרבה באז וקיבל ביקורות נלהבות. עברו כבר כמה חודשים טובים מאז שהוא יצא. מנקודת המבט שלך – כמה רחוק הגעתם מאז האלבום שקדם לו?

כולנו בלהקה מאמינים שזה האלבום הכי חזק שלנו. מבחינתי, האלבום הזה הישג בעיקר כי הוא יותר קרוב לחזון שדמיינתי לעצמי כשהלהקה היתה עדיין בגדר רעיון בראש שלי. Metsutan יותר קרוב אליו מאשר השניים הקודמים. ולמרות הכל, אני חושב שיש עוד מקום לשיפור ואנחנו חותרים לשם כל הזמן. זה גם האלבום שנותן את הביטוי המירבי למאפייני הפולק היפני.

אילו נושאים היוו השראה ליצירה של Metsutan?

מבחינה מוזיקלית רצינו, כמו תמיד, ליצור משהו מגוון ומעניין ושיהיה יותר "פולקי" הפעם. המיתולוגיה היפנית תמיד היוותה חלק חשוב מהקונספט של הלהקה והרבה מהשירים באלבום מתבססים על המיתולוגיה היפנית. כל השירים באלבום סובבים סביב נושא המוות בצורה כזאת או אחרת: מוות וכבוד, והרעיון של לפגוש את המוות בלי לפחד ממנו.

מה הופך את הפולקלור היפני למשהו שאפשר לעבד למטאל באופן טבעי?

לכל עם ומדינה יש פולקלור מעניין ועשיר שמעניק השראה לאנשים רבים. והעניין הוא שאת הפולקלור אפשר להחיל על הרבה דברים. מה שכל כך מעניין אצל היפנים זאת הנוכחות וההשפעה של דת השינטו בכל תחום בחיים. אצל היפנים יש אלים ורוחות בכל מקום והרבה סיפורי שדים שפשוט מושלמים לשירי מטאל. וכמובן שאי אפשר להתעלם מהסמוראים וסיפורי הגבורה והנאמנות שלהם לאדונים. זה מטאל.



עם איזה אתגרים התמודדת במהלך ההקלטות של האלבום האחרון? איזה רגשות ניסית להעביר דרכו?

היינו יותר מעורבים בהפקה ובהוצאה לפועל של האלבום. היתה לנו יד חופשית לעשות פרויקט ענק וגילינו שהיתה לנו יותר שליטה על התוצר הסופי. זה עבד בעיקר כי הרגשנו את האחריות. ידענו שאיכות האלבום תלויה רק בנו.

רצינו שהאלבום הזה ירגיש יותר אורגני מהשניים הקודמים. לא רצינו לחטוא בליטוש יותר כדי שהאלבום לא ישמע מופק מדי או מלאכותי. הפעם יצא לנו ממש להוסיף כלי נגינה יפניים אמיתיים בניגוד לאלבומים הקודמים בהם השתמשנו בסמפלים. ההשפעה על התוצר הסופי היתה עצומה והגענו לטווח השפעות רחב יותר בצורה הזאת, ואני גם מקווה שזה מה שיתפוס את המאזינים.

אתם מתכננים הרבה סיבובי הופעות עד ההקלטות של האלבום הבא?

כבר עכשיו אנחנו כותבים שירים חדשים אבל עד שהם יבשילו אנחנו ננצל כל הזדמנות שיש לנו כדי להופיע כמה שיותר. יש לנו עוד הרבה זמן עד שנחזור לאולפן ואנחנו מחפשים שותפים חדשים בהנהלה וחברות תקליטים בכל מקרה.

מה המקום הכי מיוחד שביקרתם בו? האם הוא השפיע על כתיבת השירים שלך?

אני חובב נלהב של טבע ולמזלי יצא לנו לעשות סיבוב הופעות שלקח אותנו למסע באזורים הכפריים של אנגליה שנתנו לי המון השראה. אני יודע שגם בישראל יש כמה פלאי טבע שאפשר לספוג אבל לצערי לא יהיה לנו הרבה זמן לטייל אצלכם. סיבובי הופעות באופן כללי תמיד נתנו לי השראה: המפגשים עם אנשים חדשים, המקומות החדשים וכל הסיפורים ששומעים בדרך.

כמה חשוב האספקט הויזואלי ללהקה שלכם בקליפים ובהופעות?

כל הזוויות של הקונספט חשובות לנו. אסור בשום פנים ואופן שזה יהפוך להיות חשוב יותר מהמוזיקה אבל כשכותבים שיר שמושרש בצורה כזאת עמוקה בתרבות מסוימת, בהחלט צריך לחשוב על ייצוג ויזואלי שיתן כבוד לנושא המדובר.

למה בחרת את השם Whispered?

זה משהו שעלינו עליו בשיחה שהיתה לנו בימים הראשונים שלנו. רצינו שם שיקשה על אנשים לשבץ אותנו בקטגוריה מסוימת ועדיין ישמע מגניב ויהיה קליט. יש גם רמז לשלווה בשם הזה וזה יוצר קונפליקט מעניין עם מוזיקת המטאל שאנחנו מנגנים.



חלק גדול מהתרבות היפנית מסתמך על חוקים נוקשים ורגשות מודחקים, ומצד שני יש ביפן הרבה אמנות משוגעת לחלוטין. איך אתה מזדהה עם זה בתור מישהו שמנגן מטאל וחי בפינלנד?

זה בערך המצב שלנו בפינלנד ביום-יום. אם תלך כאן ברחוב, אתה עשוי לחשוב שהפינים הם לא אנשים שמביעים הרבה רגש אבל מתחת לפני השטח יש המון רגשות. מטאל פיני צבר תאוצה גם ביפן ואני יכול לשמוע דימיון מסוים במלודיות של להקות מטאל יפניות.

קיבלתם מחמאות (או תלונות) מיפן?

קיבלנו רק מחמאות מהיפנים. כולנו בלהקה דאגנו בהופעה הראשונה שלנו ביפן ב-2013. חשבתי לעצמי "מה כל היפנים הולכים לחשוב כשיראו ארבעה טמבלים פינים מאופרים בצבעי קבוקי ושרים על סמוראים?". למזלנו, שום פירות רקובים לא עפו עלינו מהקהל וכולם נהנו מהחוויה. אנחנו תמיד מנסים לכבד את הקונספט ואת מה שהלהקה מייצגת ולא לזלזל בתרבות.

מה סיפור העם היפני האהוב עליך?

כנראה הסיפור עליו מבוסס האלבום הראשון שלנו: הסיפור של מוסשיבו בנקי. אני לא רוצה לתאר את כל הסיפור עכשיו אבל בגדול מדובר בסיפורו של נזיר מעוות פיזית שאוסף חרבות באופן אובססיבי מאויביו הקטולים. בסופו של דבר הוא נשבע אמונים לאויב חזק שהוא לא יכול להרוג ואפילו מקריב את עצמו למענו. לדעתי זה חומר חזק.

יש לך סרט יפני אהוב במיוחד?

יש הרבה סרטים יפנים שאני אוהב אבל אני חושב שהסרטים של היאו מיאזקי אהובים עלי במיוחד. הם משקפים באופן נהדר את רוחה של התרבות היפנית ופס הקול שלהם תמיד מדהים. האהוב עלי ביותר הוא כנראה הנסיכה מונונוקי.

אני מתאר לעצמי שזאת בדיחה אבל מה כל הקטע עם הקריאות של Hail Gojira?

זה התחיל כבדיחת אחד באפריל (צוחק). אמרנו שאנחנו נשנה את הסגנון שלנו ונהפוך ללהקת בלאק מטאל ששרה על גודזילה. אני עד היום חושב שאנחנו צריכים לנסות את זה!



מה סרט הגודזילה האהוב עליך?

לא ראיתי הרבה סרטי גודזילה. לא מספיק כדי לשפוט, אבל אני חושב שההוא מ-1998 היה די גרוע.

אתה יכול לתת לנו רמז לגבי מה שאפשר לצפות מההופעה?

אנחנו תמיד יוצרים חיבור חזק בין הלהקה לקהל הלוחמים שלנו. תתכוננו לצעוק חזק ולהשתגע איתנו. זה יהיה ערב רועש.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[29/04/2024]
Break the cycle
[06/04] Metal Carnival
[27/04] Prowlers - Warfare
[17/05] Nailien Invasion - השקת אלבום
[23/05] Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::