תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות הופעות ::

21/12/2017
טקס הבגרות של השבט - סקירת ערב ההופעות Rite Of Passage
כתב: יאיר אבלסון
צילמו: יאיר אבלסון וטל צבר

היה זה לילה רטוב וקר, עת מדורת השבט הוצתה במערת הדוב לאחר שהנ"ל הובס ועורו הופשט ממנו, לצלילי נהמות וקריאות הגברים הניאנדרטלים החסונים. הנשים והילדים חרקו על עצמות יבשות וזקני השבט דפקו עם סלעים על קירות המערה. טוב, רוב זה לא באמת קרה. מה שכן קרה היה הנהמות והקריאות של הגברים המסוקסים (בחלקם, או שמא זה במיעוטם?) שעלו על במת מועדון הבסקולה בליל חורף חמים ונעים (כן, נו, חורף בישראל, למה ציפיתם?), קרעו לנו את האוזניים והרביצו לרצפה במסגרת ערב ההופעות Rite Of Passage שארגנה חברת ההפקה המקומית העסוקה Shevet.

קשה היה להתעלם מההשקעה הניכרת שהושמה ונודעה להכניס את הקהל לאווירת המטאל – טלוויזיות נתלו על הקירות ומקרן הקרין על קיר גדול את הסרטונים שהוכנו מבעוד מועד בהם מרואיינים חברי להקות שונות על חלקו של המטאל בחייהם. דוכני מרץ' של הלהקות מוקמו כך שלא יפריעו לקהל להתפרע והתאורה אורגנה למען מיקסום השואו.

Nothing Lies Beyond עלו ראשונים לחמם קצת את האווירה. עם גראול לא רע בכלל הסולן של הלהקה פותח בקצב טוב והלהקה מתחממת על הבמה. לאט לאט הלהקה נפתחת, ואחרי השיר השני הסולן – עידו, מבקש מהקהל להתארגן לאיזה מעגל פוגו קטן. הוא מבקש – ומקבל. המתופף אריאל נותן דאבל בס רועם והקהל ממשיך בפוגו, תוך שהגיטריסט שלהם נותן סולו מצויין. נגן הרית'ם גיטר של הלהקה נכנס מדי פעם עם תפקידי שירה עם עידו הסולן, אבל לטעמי זה קצת מיותר, היות והקול שלו פחות עובד ועידו עושה יופי של עבודה בעצמו.

הבאסיסט של הלהקה משתולל, קופץ באוויר ובשלב מסויים אפילו יורד אל הקהל להשתתף בפוגו. החבר'ה הצעירים הללו נותנים יופי של חימום ורגע לפני אקורד הסיום הסולן שלהם עוצר את הנגינה, וכל הלהקה יורדת – בגובה ובסולם, תוך שינוי כיוון בגיטרות.



Whitenoise הם הבאים בתור והם כבר מהוקצעים יותר בהופעה מהלהקה שקדמה לה, כולל אבל לא רק מבחינת השואו. הם מכינים את הבמה עם ארגזי אור מקוסטמים, עולים לבמה בחולצות לבנות, ומתחילים ישר בטונים חזקים. הבסיסט מרביץ לבס והגיטריסט נותן סולואים מהירים, מדייק על הטאבים ומנסר תוך שימוש בידית הגיטרה למניפולציה של הקול. השואו של הלהקה מזכיר במשהו אתThe Fading של פעם – ברוטאלים, מהירים, רעבים. הסולן שואג ומבקש מעגל פוגו משלו ומקבל מעגל ברוטאלי ואלים למחצה (אנשים עדיין מתחממים, בכל זאת), חברי הלהקה קופצים ומתרוצצים על הבמה, והבזקים מקופסאות המתכת שעליהן הם עומדים ממלאים את הבמה והחלל ונותנים הרגשה של הופעה שלא מהארץ. בהמשך הסולן יורד לקהל ונותן לקהל לשיר חלק מאחד השירים, מחמיא לזמרים לעת מוצא על יכולותיהם הווקאליות וחוזר לבמה, בזמן שהגיטריסט קופץ מהארגז המתכתי אל הבמה. בשלב מסוים הבסיסט והגיטריסט מחליפים גיטרות ותפקידים אבל זה לא משנה את עוצמת הטונים האיכותית של הלהקה, שמסיימת בשאון גדול ומכינה את הבמה לבאים בתור.



Sinnery עולים כעת, מוכנים לרעש ולמהומה שהם יודעים לעשותSinnery אינם עוד להקה צעירה וכבר יש להם עדת מעריצים בארץ. כרגיל החברים נותנים בראש, כשאלון קרניאלי וסער טובי משלימים אחד את השני על ווקאלס מעולים וכל חברי הלהקה מראים את הסינכרון המצויין ביניהם. מוש פיט משוגע בקהל הופך לקהל שקופץ וצורח את מילות השירים יחד עם הלהקה תוך כדי שהם מנגנים, והסולואים של עידן קרינגל על הליד גיטר גורמים לכולם לעשות אייר-גיטר (ולא לעמוד בקצב שלו).

פתאום סינרי פותחים בקאבר לשיר הענק של AC-DC, פצצת העל שהיא TNT. למרות שקרינגל שקט בד"כ (ביחס לאחרים) אל מול הקהל ונותן לאצבעות שלו לדבר, הוא מצטרף לשירה בבק-אפ לסער וקרניאלי ומשלים טוב את הסאונד שלהם. למרות שהבסקולה אינה וואקן, נוצר לו Wall Of Death קטן (כמו שאמרתי, זה לא וואקן) והקהל מתכתש, דופק כתפיים ומרפקים בסט של סיום ופריקה.



Domination היוונים הם המופע המרכזי של הערב.
דומיניישן מהווים את הפן החו”לי של ההופעה. המתופף עולה ועומד על הכסא, הסולן מודה לכולם והרעש מתחיל. Thrash מהיר של פעם - דאבל בסים, ריפים מהירים, שיער מתנופף וקול רועם מביאים לנו את הסצנה היוונית שכמו תמיד מרעידה את הרגליים. הפוגו רק מתגבר, אם זה אפשרי אחרי סינרי, והידיים עולות למעלה בכל הנפת יד של הסולן. החבר'ה היוונים באו ליהנות ולעשות את המוסיקה שלהם, ולראות אותנו נהנים. אם לשפוט לפי הקהל – הם עושים יופי של עבודה. הזיעה נוטפת על מצחו של הסולן, שיער מתנופף לכל עבר והקהל משתולל.



Eternal Struggle המקומיים ממשיכים את הקו של קודמיהם ומקפיצים את כולם, למרות שבתחילה קיררו קצת אחרי דומיניישן עם קצב איטי יותר ומלודיה דומית יותר – אבל הם מתחממים מהר ומעלים מקצב, והקהל בהחלט מגיב בהתאם. מבלי לתכנן מראש פתאום עולה אל הבמה אלון קרניאלי (Sinnery) שמצטרף ללהקה מתוך הקהל (לאחר מנוחה קלה אחרי ההופעה שלהם) לחצי שיר, נכנס לקצב ומשלים את הסולן כאילו תכננו את זה מראש. כנראה שכמה מהצעירים בקהל רואים בזה אות להתחרעות קלה ומיד אחרי שהוא יורד כמה מהם עולים לבמה רק כדי להיות מורדים במהרה על ידי צוות הבמה. הלהקה ממשיכה בהופעה האנרגטית הידועה שלה תוך שהסולן פושט חולצה וקופץ בכל הזדמנות אפשרית, עד שהם מפנים את המקום ללהקה האחרונה לערב.



Prey For Nothing הותיקה מחזיקה פה לא מעט צופים (למרות השעה והיותם הסוגרים של האירוע). לקהל עוד יש כח ועצבים לפרוק ומעגלי הפוגו קמים כל שיר מחדש כדי לגמור את טיפת האנרגיה האחרונה שנותרה להם. יותם "דפיילר" מרתק את הקהל ששר איתו ורוקע ברגליים, בזמן שיתר חברי הלהקה נותנים, כל אחד בתורו, את משקלו ו"קולו" בסולואים הדוקים ומדוייקים.



גילם של חברי הלהקה מביא איתו דבר אחד שיתר הלהקות, הצעירות יותר, לא מביאות איתן - המון נסיון ויכולת. לקראת האלבום החדש הלהקה מנסה שיר חדש שמתקבל יפה על ידי הקהל, והלהקה מבטיחה שהוא ייכנס לאלבום החדש. בשיר האחרון של הערב הלהקה מחליטה לגמור את כולם סופית, ומעגל הפוגו שמתחיל עם תחילת השיר לא מסתיים עד סופו, מרסק את הקהל עד תום.

אז נכון שבעיות טכניות במקום גרמו מדי פעם לחלק מהכלים לא להישמע וזה פגם קצת מהסאונד, אבל מעבר לתקלות הסאונד היה מצויין, האווירה הייתה כיפית והבירה (כמו תמיד) זרמה ועשתה את שלה. אני סיימתי את הערב עייף ומרוצה, אני מאמין שגם כל מי שהגיעו לערב סיימו אותו כך.


לגלרייה המלאה

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::