תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן


רשימת השירים:


01. The Descending
02. Word Of God
03. Napoleon Complex
04. Green House
05. Without A Cause
06. No Difference
07. Blasphemy Divine
08. A.O.P. / War Dance
09. Seed Of Doubt
10. Planet Claire


ציון:

05/11/2020
Evildead – United States Of Anarchy
מאת: אלון מיאסניקוב


בואו נתחיל שמבחינתי EvilDead הם אחת מלהקות ה Thrash האולטמטיבית של שנות השמונים.
אני יודע, הם לא Anthrax ולא Megadeth וגם לא Slayer, אבל היה משהו בשני האלבומים היחידים שהוציאו שהיה תמצות מדויק של כל מה שאהבתי בז'אנר – החל מהעטיפות של Ed Repka, חלק בלתי נפרד מהז'אנר בשנות השמונים, דרך הסולן החצי מדקלם חצי צורח, אבל בלי קול מעצבן, ריפים חזקים, לידים מלודים, הפקה מוצקה – וטקסטים פוליטים/חברתיים.
מעבר לכל זה? הם פשוט כתבו שירים טובים.


פשוט תקשיבו לשיר הנושא של האלבום בכורה – Annihilation Of Civilization, וכן, אפשר ליחס חלק מההצלחה למפיק Casey McMackin, שהיה אחראי בין השאר לסאונד המעולה גם שלהם וגם של Nuclear Assault וכמובן גם ל Peace Sells של Megadeth.

אז עברו 29 שנה מאז צאת האלבום השני של הלהקה – והלהקה התפרקה, כמו שקרה לרוב הרכבי ה Thrash של שנות השמונים כשז'אנרים כמו ה Grunge דחקו אותן החוצה מחברות התקליטים שלהם. בזמן הזה חברי הלהקה היו פעילים ברובם, הסולן פיל פלורס שר גם ב Abattoir, המתופף והגיטריסט פעלו בהרכב Anger As Art, הגיטריסט השני Juan Garcia הפך למפיק מטאל מבוקש והגיטריסט הנוכחי של Body Count – אבל אני, ואני מניח שגם לא מעט חובבי הז'אנר אחרים – ייחלנו ליום חזרתם ללהקה המקורית.

וזה קרה!
לפני כמעט שנה פורסם שההרכב שוב מתחיל להתניע, ולאחר כל מיני עדכונים פחות משמעותיים, קיבלנו סוף סוף סינגל בכורה – ועכשיו, גם את האלבום המלא United States Of Anarchy.

מה התוצאה?
בגדול, בדיוק מה שציפיתי ורציתי. המשך טבעי לחלוטין, כמעט בלתי מופרע של 2 אלבומיה הראשונים של הלהקה. בוא נתחיל מזה ש Ed Repka חזר לעטיפה – וזה כבר מבורך, אבל מעבר לזה הריפים, Thrash משובח, הסולן – נשמע כמעט זהה, גם אם קצת עבה ומבוגר יותר – הסאונד, טוב ומלוטש (צפוי בהתחשב בכך ש Garcia הפיק), והשירים – קצרים, קולעים וכרגיל עם טקסטים פוליטים וחברתיים מושחזים.

השיר הראשון הוא Thrash אמריקאי אופייני וטוב, אבל כמו באלבום הבכורה – דווקא השיר השני הוא החזק יותר, Word Of God הוא כבד, מהיר, והטקסטים שוב נותנים בראש כמו שהז'אנר ידע לתת בתקופה הקלאסית שלו. הגיטריסטים נשארו משובחים, ובקצת יותר מ 3 דקות ההרכב קולע בול בכל הנקודות החשובות.

השיר החזק ביותר מבחינתי הוא Greenhouse שנוטה יותר לכיוון Crossover והשפעות Pאנק, ממש כאילו נשלף משנת 1988, חיבור קצר של כל היסודות שאני אוהב ב Thrash של הלהקה, כולל ה Gang Vocals הידועים.

אם יש לי טענה כל שהיא לאלבום, היא שרמת החזרה העצמית קצת מודגשת מידי, יש לא מעט שירים שפשוט נשמעים אותו דבר מידי. אבל יציאה אחת שהגניבה אותי הגיעה דווקא בסוף האלבום כבונוס טארק – קאבר לשיר האינסטרומנטלי Planet Claire של ההרכב B-52, שרוב ניצולי שנות ה 80 מכירים כהרכב פופ אבל היו במקור הרכב New Wave שהחל דרכו עוד באמצע שנות ה 70.

בקיצור, נהנתי, אפילו מאד, למרות החזרתיות. זה קצת הרגיש לי כאילו לא התבגרתי ב 30 שנה מאז ששמעתי את המוזיקה הזאת בפעם הראשונה.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::