תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

18/03/2014
האלפים מאיטליה - ראיון עם Elvenking
כתב : בן אסטרכן
מרואיין: Damna סולן להקת Elvenking
צלם:Marco Sandron

כמה להקות אתם מכירים שעומדות באמת מאחורי ההצהרות שלהן? כאלו שאומרות "אנחנו לא שמים זין" אבל באמת הולכות עם האמת שלהן עד הסוף? אני לא מכיר הרבה כאלו, לצערי אני כן מכיר המון להקות שלצד הצהרות כאלו נשמעות בדיוק אותו דבר אלבום אחר אלבום ושנה אחר שנה, Elvenking האיטלקים הם דוגמה מצויינת ללהקה שמותחת את הגבולות של עצמה ושל קהל המעריצים שלה, ההרכב מאיטליה זוכה בשנים האחרונות לפופולריות רבה בעולם אך לא תמיד זה היה הקייס, היו עליות ומורדות אך השנים האחרונות בהחלט הטיבו עם החברורה.
אני נמצא עם סולן הלהקה דיוויד המכונה Damna בשם הבמה, ושיחה בהחלט ארוכה ומעניינת נולדה כאן לקראת ההופעה בתל אביב במטאלפסט ב 3 לאפריל.

מה שלומך?


אני בסדר, תודה, אנחנו מאד מתרגשים עם תהליך ההקלטות של האלבום החדש, התחלנו עכשיו לצלם קליפ לאחד השירים מתוכו, נראה שהכל הולך בכיוון הנכון בינתיים.

האלבום נקרא The Pagan Manifesto, השקענו בו המון עבודה, מאמץ וזמן, אני חושב שהוא שיא היצירתיות שלנו, השנה האחרונה היתה מעולה ללהקה, הופענו המון בכל אירופה, דבר שמאד השפיע על הלהקה לטובה וגם על היחסים ההדוקים שלנו עם המעריצים והקהל, אני לא נוהג לומר דברים כאלו על אלבומים של עצמי אבל הפעם אני מרגיש שעשינו אלבום פנטנסטי ויוצא דופן, אני מאד אוהב אותו ואני מקווה שאנשים יאהבו אותו גם.

אתה מרגיש שהוא שונה מהאלבום הקודם Era?

Era היה סוג של התחלה חדשה עבורינו, פרק חדש בלהקה, אז האלבום החדש הוא צעד קדימה, עברנו שינו בהרכב כשהמתופף והבסיסט עזבו, הבאנו נגנים חדשים, מלאי אנרגיה ומוטיבציה, Era היה אלבום שפתח לנו מחדש את הדלת בעולם והאלבום שעומד לצאת ייקח את זה קדימה, זה אלבום שמתכתב חזק עם העבר שלנו, עם דברים שעשינו בתחילת הדרך באלבומים הראשונים, זה הזכיר את התקופה שהתחלנו את הלהקה, השירים זרמו הפעם מאד בטבעיות, אחד הדברים שמאד חיזק אותנו ונתן לנו בטחון זו התמיכה הענקית שקיבלנו מהמעריצים שלנו בכל העולם, בהופעות, בתכתובות בפייסבוק וכיוצא בזה
זה מרגש ונותן לנו המון בטחון וכח להמשיך וכולנו יודעים שהשנים האלו הן שנים קשות ומלאות בעיות בתעשיית המוזיקה.

מה הקונספט מאחורי המילים ב The Pagan Manifesto?

המילה Pagan מתארת עבורנו "להיות שונה וגאה בזה", אנחנו לא באמת מאמינים בפגאניזם אלא בחיבור של אדם לטבע ולשורשים שלו, בלהיות כנה עם עצמו ועם הסביבה, אף אחד מאיתנו לא מתפלל לפסלים, זה די ברור הרי, עבורנו זה דרך לומר אנחנו שונים, אתה יכול לקרוא לזה איך שאתה רוצה , אנחנו משתמשים במילה Pagan לצורך זה, כל האלבום הוא על חיבור של האדם עם שורשיו, עם הטבע ועם הדברים שבאים בצורה אורגנית ולא ממוחשבת ומתועשת. זה למעשה הקונספט שלנו כלהקה והיה כזה מהיום הראשון.

אני יודע ש Elvenking משנים את האמן שמעצב לכם את עטיפות האלבומים בכל אלבום, מי זה הפעם? ולמה בחרתם בו?

בגדול אנחנו משנים בכל אלבום אבל היו שני אלבומים שעשינו עם Samuel Araya, הוא נהדר לדעתי, מאד מוכשר, אבל הרגשנו שאנחנו צריכים שינוי, אז יצרנו קשר עם בחור שעשה עטיפות ל My Dying Bride ולעוד להקות מטאל, קוראים לו Rhett Podersso מאנגליה, וזה היה לנו מאד טבעי לעבוד מולו ואנחנו מאד מרוצים מהתוצאה.



היו לכם המון אורחים בשני האלבומים הקודמים, הפעם יש אמנים אורחים באלבום?

הבאנו את אמנדה סאמרוויל, היא סולנית ששרה ב Avantasia והוציאה אלבום עם Michael Kiske הסולן האגדי של Helloween, תמיד אהבנו את מה שהיא עושה, יצרנו אתה קשר והיא שמחה מאד, היא משתתפת בשיר הכי ארוך באלבום שהוא למעשה השיר הכי ארוך שכתבנו אי פעם.

יש לכם סיבוב הופעות קרוב יחד עם Gamma Ray ו Rhapsody Of Fire לקידום האלבום הזה, מה תוכל לספר לי על הלהקות הללו והקשר ביניכן?

זה נהדר, שני הרכבים שאנחנו מאד אוהבים, וכמובן יש את הקשר האיטלקי עם Rhapsody Of Fire, זה יוצא טיפה לפני שהאלבום החדש ישוחרר אבל אני מאמין שייצא לנו סינגל חדש באותו זמן וכמובן הקליפ, עוד סיבוב הופעות מתוכנן בספטמבר – אוקטובר.

ומה אתה יכול לספר על הוידיאו החדש?

שזה הקליפ הכי יקר שאי פעם עשינו והוא עלה לנו המון כסף.. (צוחק) מעבר לזה אתם תראו בסוף החודש את התוצאה, אני מעדיף שאתם תשפטו..

מאיפה הבאתם את הכסף?

מהכיס שלנו, אין כסף במטאל וחברת התקליטים לא תממן לך קליפ. אלו זמנים קשים במוזיקה אבל צריך לדעת שאם אתה נכנס לתוך זה אז תאלץ להשקיע ולהוציא כסף מהכיס, שנות השמונים והתשעים נגמרו, עכשיו כללי המשחק אחרים.

איך התחלתם את הלהקה?

זה היה ב 1997, התחלנו בצורה מאד נאיבית של חברים שרוצים לנגן יחד, זו היתה תקופה נהדרת ל Power Metal באירופה ואנחנו רצינו לשלב את זה עם משהו יותר עממי, יותר ייחודי, אבל הגדילה וההתקדמות שלנו היו מאד טבעיות ואיטיות ואני שמח על זה.

ומה היו עיקר ההשפעות שלכם?

להקות כמו Skyclad מצד אחד ו Helloween מצד שני, גם Blind Guardian זו להקה שאנחנו מאד אוהבים, וכמובן איירון מיידן, מטאליקה ועוד המון להקות.

אבל להקות כמו Deicide לא השפיעו עליכם?..

(צוחק) אני דוקא אוהב אותם ! אבל לא, לא היו ללהקות כאלו השפעה על המוזיקה שלנו.




באלבום Wyrd לא שרת בלהקה, מה קרה שם?

אני לא יודע על מה אתה מדבר... זה שקר.. אתה בטוח שזה אלבום שלנו.. אני מכחיש כל קשר..., טוב, וברצינות: היתה חוסר הבנה ביני ובין שאר חברי הלהקה, זו היתה תקופה לא טובה, היינו צעירים וטפשים, ניהלנו את עצמינו בצורה מאד חובבנית וגרועה, הם עשו את האלבום ההוא, הבינו שזה לא הדרך הנכונה וחזרנו להיות להקה ביחד..

איך הסצינה באיטליה השתנתה מאז שהתחלתם?

התפתחה מאד לדעתי, נוצרו המון להקות מטאל באיטליה, שהצליחו גם מחוץ לאיטליה, הופיעו בכל העולם, המעריצים האיטלקים מקבלים את העובדה שלהקות מכאן יכולות להצליח בכל העולם, היתה מנטליות קצת סגורה בעניין הזה בעבר אבל בשנים האחרונות עם ההצלחה של הרכבים כמו Lacuna Coil בכל העולם הדעה השתנתה לקהל המקומי, במדינות כמו גרמניה או שבדיה הקהל המקומי תמך בלהקות שלו, כאן זה מעולם לא היה המצב, אני יכול לומר שכיום יש לנו המון קהל באיטליה אבל באנדרגראונד בין הלהקות הקטנות יש קנאה והרבה סכסוכים, יש בעיה עם איך שהן מתייחסות אחת לשנייה ואיך קהל מתייחס אליהן וחברות תקליטים ומפיקים מתייחסים אליהם, במקום הזה יש באיטליה בעיה רצינית.

מה דעתך על הפריחה של הפולק מטאל בשנים האחרונות?

כמו כל סגנון במטאל, זה עולה ויורד, כשהתחלנו לנגן את הסגנון הזה ב 1997 אף אחד לא שם קצוץ על פולק מטאל, זה לא עניין אף אחד, בשנים האחרונות זו האופנה באירופה אבל אני לא משלה את עצמי, זה נדנדה כמו כל סגנון מוזיקה. מה שכן מפריע לי זה שחלק גדול מהקהל זה קהל אופנתי שייעלם מהמפה בקרוב מאד. יש להקות פולק מטאל טובות ויש כאלו שקמו כדי לקפוץ על העגלה המצליחה של הטרנד.

אוקיי, עוד מעט תל אביב, אתם מופיעים עם Dark Tranquillity ו Salem במטאלפסט, איך ההרגשה?

אנחנו סופר מצפים לזה !! מעולם לא היינו בישראל ותמיד רצינו להופיע אצלכם, לא יכולים כבר לחכות להופעה הזו, היא מאד חשובה לנו, נעשה הכל כדי לתת לכם מאתיים אחוז, יהיה כייף, זה כייף, שמעתי שהסצינה בישראל גדלה וזה נהדר להגיע עכשיו אליכם כשיש התעניינות גדולה במטאל !

[ לראיון באנגלית ]

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[23/05/2024]
Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
[06/04] Metal Carnival
[27/04] Prowlers - Warfare
[29/04] Break the cycle
[17/05] Nailien Invasion - השקת אלבום
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::