חסר לכם מטאל חדש לשמוע? טובעים בכמויות של אלבומים שאתם לא מצליחים לברור?
ספוטיפי רק ממליץ לכם על חרא?
אל דאגה. ישבנו והכנו לכם 10 אלבומים במגוון תת ז'אנרים שיצאו בחודש חודש וחצי האחרון – כדי שיהיה לכם מגוון של מטאל טרי להאזנה, לסיום – אפילו הכנו פלייליסט ספוטיפי שכולל את כולם.
האזנה מהנה


Witherfall – What Have You Done?
(Prog Metal)

ההרכב האמריקאי המדהים הזה הוציא את אלבום הבכורה המשובח ב 2017, כשעל השירה ג'וזף מייקל – שמשמש היום כסולן של ענקית המטאל הוותיקה Sanactuary במקום וורל דיין ז"ל.
המדובר פה ב EP מתוך אלבום אולפן רביעי שעומד לצאת במאי – והוא מכיל 5 שירים שנעים בין פרוג מטאל משובח לכבדות ואווירה של Doom Metal מלודי. כסולן הוא מזכיר לפרקים את Harry Conclin של Jag Panzer, אבל מוזיקלית הם באמת עושים משהו מקורי ודי שונה מדברים אחרים בז'אנרים שבהם הלהקה עוסקת.


Torchia – Arcane Magicae
(Melodic Death Metal)

האלבום השלישי של הרכב הדת' מטאל הפיני הזה הוא חייה מוזרה, יש בו דת' מלודי, יש בו טכנית, ויש בו איזו מלודיה פינית כזו שהיינו מצפים לשמוע מהרכבים כמו CoB שגובל באוונגרד.
אבל איך שלא תקראו להם, זה טכני, זה כבד, זה מלודי – וזה מבוצע ממש טוב.


EXA – Left In Shards
(Thrash)

הרכב Thrash גרמני שזה רק אלבומו השני סה"כ – אבל עושה הכול כמו שצריך.
Thrash אולד-סקול בלי להשמע ארכאי, ריפים מבריקים, אחלה סאונד, בס שיושב יפה במיקס כמו שאני מחבב, הם לא איזה משהו גאוני או ייחודי – אבל זה פשוט Thrash עשוי טוב.


Metal De Facto – Land of the Rising Sun Part.1
(Power Metal)

חבורה של פינים שעושה פאוור מטאל? לאאאאא
קיצר – לקחו כמה נגנים תותחים מהרכבים מוכרים יותר – והקימו הרכב פאוור מטאל מסורתי עם שם מטומטם אבל מוזיקה ממש לא רעה.
המקים הוא הגיטריסט לשעבר של להקת Dreamtale, הסולן לא מוכר במיוחד אבל עושה עבודה מלודית טובה, אבל מי שבאמת התלהבתי מהנוכחות שלו הוא Mikko Salovaara, המקים והגיטריסט של ההרכב Kiuas – ואחד הגיטריסטים הכי טובים בז'אנר לדעתי. וכצפוי הוא נותן פה בראש. שוב, לא אלבום גאוני או חדשני, אבל אחלה פאוור.


Hulder – Verses In Oath
(Mediveal Black Metal)

האלבום השני של פרויקט היחיד האמריקאי הזה – ואתה יכול להבין מה ההשפעה העיקרית עליו מזה שהוא מגדיר עצמו כ Medieval Black Metal (אני די בטוח שבימי הביניים היו טובלים אותו באגם הקרוב), מה שאומר – הרבה השפעת Satyricon קלאסים.
ואכן, הוא לא מגיע לרמת הגאונות של המקור, אבל מוזיקלית ההשפעה שלהם בהחלט שם, והם גם משלבים כל מיני קולות נזיריים כך שיש איזו קטע ימי ביניים בכל זה, וזה תוצר לא רע בכלל.


Hannes Grossmann – Echoes Of Eternity
(Technical Death Metal)

קשה לי לרשום את השם שלו בעברית, כי האנס תמיד נשמע כאילו הוא פושע. אבל האנס גרוסמן הוא לא רק מתופף גאון שפעל בין השאר עם Obscura, הבן אדם הוא מכונת דת' טכני של אדם אחד שמוציא אלבום אחר אלבום שבו הוא כותב הכול – ומוזיקאי סשן מנגנים איתו. ה EP הזה, כמו הקודמים – הוא פיסת גאונות טכנית אמיתית.


Romuvos – Spirits
(Viking Metal)

אלבומה הרביעי של להקת הויקינג מטאל הישראלית/ליטאית/גרמנית הזאת – שעושה ויקינג מלודי טוב, מופק היטב וכולל מיטב הכלים המסורתיים.
יש בהרכב משהו מקורי, כמעט סימפוני – זה פלוס שירה נקייה מוצלחת מוציא פה אלבום ויקינג משובח של ממש.


Morbid Saint – Swallowed By Hell
(Thrash)

הרכב ה Thrash האמריקאי הזה התחיל דרכו עוד ב 1984 והוציא את האלבום הקלאסי Specturm Of Death ב 1988. הם אף פעם לא הצליחו בגדול אבל האלבום הפך להיות מצרך מבוקש עבור אספנים. הם חזרו לפעילות ב 2015, ועכשיו – לראשונה מאז, הוציאו אלבום חדש.
עטיפה של אד רפקה? יש? סאונד נורמלי הפעם? יש. ההרכב מקורי כמעט בשלמותו? חיובי.
קיצר, אחלה אלבום קאמבק של Thrash אמריקאי מהיר וחסר רחמים. שווה.


F.K.Ü. – The Horror And The Metal
(Thrash)

אני ממש אוהב את הלהקה הזאת, עושה Thrash מסורתי מלודי מאז 1987 אבל הוציאה אלבום ראשון רק ב 1999 – אבל בכל 6 האלבומים שהוציאה היא לא מאכזבת, אחלה Thrash כתוב היטב, מנוגן היטב, אפס מקוריות – אבל עשוי מושלם. האלבום החדש – 11 שנים מאז האחרון, הוא דוגמה להרבה ממה שאני אוהב בז'אנר, ריפים פשוטים אבל טובים, סאונד הדוק, סולן חצי מלודי ואגרסיבי – מילים שלא מנסות להיות רציניות מידי. פשוט מטאל מפנק.


Wandering Oak – Resilience
(Folk/Prog Metal)

הרכב אמריקאי להרכב האמריקאי הזה שעושה פולק/פרוג/בלאק/ ומה לא. איך שלא תקראו לזה, הם עושים את זה ממש טוב, מקורי, מעניין, מנוגן היטב. זה אלבום שני, ולמרות שלפרקים לא ברור מה זה הסלט המוזיקלי המשונה הזה, רוב הזמן זה פשוט טוב מספיק ומקורי מספיק כדי שאפשר לסלוח להם.